Friday, June 3, 2011

..::Boikot Produk Yahudi::..

 Petikan ucapan Syeikh Dr Yusuf Al Qardhawi :
 
Wahai kaum muslimin dan muslimat di seluruh dunia,memboikot produk-produk buatan Israel dan Amerika adalah kewajipan bagi seluruh umat Islam di seluruh dunia.Setiap ringgit yang kita bayarkan untuk sebotol Coke misalnya,akan menjadi sebutir peluru di dalam senjata orang-orang Amerika atau Israel yang akan di acu ke arah kita.Kita telah menyumbangkan wang kita setiap hari kepada McD,KFC,Buger King dan sebagainya,tanpa memikirkan ke mana wang itu akan dibelanjakan.

Menurut pendapat saya,setiap Muslim harus bertanggungjawab dalam hal yang mempengaruhu keluarga dan gaya hidup mereka.Lihatlah kepada orang orang Amerika yang telah membatalkan resolusi PBB untuk mengutuk aksi tentera Israel di Palestin. Jika mereka itu adalah pemelihara perdamaian seperti yang mereka dakwa,apakah mungkin mereka melakukannya (membatalkan resolusi PBB).

Wahai manusia,tidakkah anda berfikit??Tidakkah anda memiliki perasaan lagi??Tidakkah anda merasakan kepahitan negara-negara Arab dan Islam dalam hal ini??Darah yang paling murah adalah darah kita!Kita telah menjadi bahan percubaan bagi senjta-senjata serta teknologi mereka.Persenjataan perang ini dibayar oleh kita,dengan gaya hidup konsumerisme yang mereka paksakan ke atas kita.

Saya bertanya kepada anda semua,dengan nama Allah.Saya bertanya pada anda semua.atas nama ribuan orang yang mati di tangan pengganas-pengganas durjana pada tahun 48,67.73 di Qana,di Dir Yassin,di Bahr Al-Bakar semenanjung Gaza dan di Al-Quds.Saya bertanya kepada anda semua,atas nama orang yang mati syahid untuk kehormatan kita.Saya bertanya ke atas anda,atas nama seorang anak kecil  bernama Muhammad al-Durrah,yang syahid di pelukan ayahnya ditembusi peluru-peluru ,dari wang yang telah kita sumbangkan pada mereka.

Apakah akan terjadi pada kita?Kita memiliki mata yang tidak dapat melihat.Kita memiliki telinga tapi kita tidak gunakan untuk mendengar.Kita memiliki hati ,tetapi tidak lagi dapat merasai dan menghayati .Mereka telah menjadikan kita sebagai pengguna-pengguna yang buta,yang rela membayar wang untuk membiyai senjata mereka,untuk mendukung aksi keganasan mereka di dunia Arab dan Islam.Boikot mereka sekarang!!!Atau peluang ini tidak muncul lagi selamanya!Dunia Arab dan Islam harus bersatu agar menjadi kuat.Kembali dan siapkan persenjataan kita.Kembalikanlah dan bangunkanlah ekonomi kita agar kita dapat menghancurkan mereka. Allahu Akbar!!

Aljazeera News:8 Oct 2001.

*Nestle skali naa..Nokia pun sama jugak..[murah rzeki nanti bli brand lain..]

2 comments:

  1. Salaam . Bismillah hir rahman nir rahim .

    Apakah akan lahir lagi seperti As Syahid Syeikh Hassan Al Banna , As Syahid Syed Qutb dan lain lainnya di kalangan masyarakat Islam zaman ini ?

    Apakah hadis Rasulullah berkenaan Konstantinople itu semata mata hanya untuk Konstantinople , bukan untuk kita dan seluruh zaman ?

    Salam . Syabas . Artikel yang bagus .

    ReplyDelete
  2. Salam.

    Kebenaran yg hanya Allah sj yg mengetahui..
    Insya Allah.Mungkin ada pembela agama yg trus lahir sebelum Nabi Isa diturunkan semula.

    Maka kata Huzaifah RA, Rasulullah SAW telah bersabda.

    “Telah berlaku Zaman Kenabian ke atas kamu, maka berlakulah Zaman Kenabian sebagaimana yang Allah kehendaki. Kemudian Allah mengangkat zaman itu seperti
    yg Dia kehendaki.”

    Kemudian belakulah zaman Kekhalifahan (Khulafaur Rasyidin) yang berjalan sepertimana Zaman Kenabian. Maka berlakulah zaman itu sebagaimana yang Allah kehendaki. Kemudian Allah mengangkatnya.

    Lalu berlakulah zaman pemerintahan yang mengigit (Zaman Fitnah -keamiran/beraja /zaman kesultanan ) Berlakulah zaman itu seperti yang Allah kehendaki. Kemudian Allah mengangkatnya pula.

    Kemudian berlakulah zaman penindasan dan zaman penzaliman(Zaman pemerintahan diktator dan demokrasi) dan berlakulah zaman itu seperti mana yang Allah kehendaki.

    Kemudian berlakulah pula zaman kekhalifahan (Imam Mahdi dan Nabi Isa as ) yang berjalan di atas cara hidup Zaman Kenabian.”

    Kemudian Rasulullah SAW pun diam….

    Mengikut hadis ini kemungkinan lahirnya pejuang agama itu sememangnya ada.Golongan-golongan inilah yg akan menjadi muslim yg setia pada Islam.Boleh membezakan yg haq dan batil dan bersungguh-sungguh membela Addeenul Haq.

    Sabda Rasulullah s.a.w. ketika menggali Parit Khandaq; “..Constantinople (kini Istanbul) akan jatuh ke tangan tentera Islam. Rajanya adalah sebaik-baik raja, tenteranya adalah sebaik-baik tentera……”

    (Hadis riwayat Imam Ahmad)

    Umum mengetahui hadis ini telah terbukti apabila Sultan Muhammad Al Fatih, khalifah ke-7 Kerajaan Usmaniyyah dan 150,000 orang tenteranya berjaya menakluk Konstantinople pd 1453M.Dengan kuasa Allah,kota itu akhirnya jatuh ke tangan pembelot agama.

    Jika Allah berkehendak,mungkin akan wujud pembela agama yg mengambil ibrah dr hadis dan sirah ini utk meneruskan perjuangan Islam.

    Hanya pandangan daif yg mampu diberikan.
    [Pandangan dari hasil pembacaan diri yang tak seberapa ini.]

    Asif,jawapan tak memenuhi kehendak soalan.Yang bertanya mungkin lebih arif dr yg ditanya.


    *Petikan kata-kata ulama',seorang junduLLAH yg hebat,sememangnya memberi impak yg hebat.
    Pasti

    ReplyDelete