Tuesday, June 21, 2011

Aku dan Dia (15-i)


Cuti semester dah tamat.Selamat pulang kembali ke tanah jajahan Sultan Mansur Shah.

“Assalamualaikum.”

Aulia menoleh ke belakang.Diana tengah tersengih.

“Waa’laikumussalam.”

Aulia tersenyum segaris.

“Dah lama sampai?”

“Almost an hour ago.”

“Oh.Jap ek nak letak beg.Nanti aku terjah bilik hang.Nak bagi something.”

Aulia hanya merenung kosong Diana yang berlalu masuk ke kamarnya.


“Nah.Ole-ole dari Lost World of Tambun.”

Aulia menyambut beg plastik comel itu.Ada key chain di dalamnya.Tertulis perkataan Lost World of Tambun di atasnya.

“Thanks.Tapi boleh aku tanya, apa pasal hang beli colour ni?”

“Hehe.Sebab aku teringatkan kau bila tengok colour ni.Thermos,sikat,cebok,pengepit rambut,Tupperware,mechanical pencil,comforter,cekak rambut,selipar pendek kata semuanya pink.Majoriti your stuff are pink.Sekali buka pintu locker pun dah Nampak aura pink keluar.Haha.”

“Bunyi macam aku ni pinky tahap teruk ja.Kebetulan la.Abah aku kalau dia nak belikan kat aku mesti dia pilih pink.May be sebab waktu darjah 4 dulu aku pernah suruh dia beli something colour pink kot.”

“Haa..See? Memang hang punya favourite colour is pink.”

“Not totally pink.Merah,purple,hitam,putih,hijau,silver aku suka ja semua tu.Except gold.Pelik la rasa kalau guna barang warna tu.”

“The outside only.”

“Drop the topic.”

“Asal cakap sikit ja drop.Bila nak rise macam ni?”

“Straight to the point.Apa lagi hang nak cakap?”

“Hehe.Jom makan sekali dengan aku? Wawa hilang.”

Aulia menoleh ke arah katil roomatenya.

“Bihah surely dengan Jihah.Best jugak tengok orang ada twin ni.”

“Apa susah..Hang ambilla memana awek yang bertuah jadi twin angkat hang.”

“Adopted twin? Sah tak wujud.”

“Make it real then.”

“Sudah-sudahla jual kerepek kat sini.Aku kena cepat.Malam ni nak ke masjid.”

“Ek? Nak ikut?”

“Pergi ja la kalau nak.Aku tak halang,aku tak paksa.”

“Ouukey.At least ajakla..”

“Ok.Miss Diana, hari ni dan seterusnya, jika saya tak da apa-apa halangan,saya akan ke masjid.Jomla kita pergi sama-sama.”

“Kau macam baca skrip.”

“Apa masalah hang ni? Aku cakap serius,hang buat main-main pulak.”

“Ok.Ok.Forgive me Syazwan.Uhuu.Jom makan.Nasi goreng pataya!! Here we go!!”

No comments:

Post a Comment