Tuesday, June 21, 2011

Aku dan Dia (16-i)

Krriiingggggg!!!!!!!

Aulia tersentap.Nasib baik tak terpelanting handphone di tangannya.Baru saja lepas set alarm.Dia menoleh ke arah Bihah.Bihah pun menoleh ke arahnya.Tunggu lagi? Jom!

“Lari!!!!!!”

Seorang pelajar perempuan tengah berlari menuruni tangga.Buat teruk sungguh.Ingat marathon apa?

  “Assalamualaikum dan salam sejahtera.Malam ni dengan suka citanya kolej kita mengadakan latihan kebakaran.So enjoy your very first fire drill!!”

Cik Ita memberi ucapan pendahuluan.Memang cool sungguh felo yang sorang ni.

Aulia dan Bihah mencari port yang sesuai.Bukan senang nak pasang telinga dengar Bomba-man tu nak bagi ceramah berbayar.

Selepas setengah jam..

“Aku dah boring..”

Bihah menutur dengan selambanya.

Aulia menarik senyuman di dalam kesamaran cahaya.

“Miss her?”

“Who?”

“Jihah?”

“Dia pergi 3 hari 2 malam ja pun.Tapi aku..memang rindu dia.Cannot go dah..”

“Hehe.Aku dah agak dah.Tapi aku cakap betulla..Aku close to faham apa yang hang rasa.”

“Contoh perasaan?”

Aulia senyum pada langit.Bintang memenuhi ruang angkasa.

“Sepi.”

“Kosong.”

“Sunyi.”

“Sama macam tadila..Tak lengkap.Missing.”

“Hilang.”

“Sama lagi la.Tapi betulla tu.Variation of words and variation of feeling.”

“Even dia tak da rasa macam dok ada-ada ja.”

“Aa’ah.Tu kadang-kadang sampai boleh tersenyum tergelak sorang-sorang.”

Bihah tersengih.

“And even keep hoping if the time will come again.”

“Always.”

“High ranking in our heart after The Only One and parents.”

“And the one that deserve the place is only her.Forever.”

“Sangat takut kalau her feeling for us will change someday.”

“Kau tak citer pun kau ada twin??”

Bihah sudah menoleh ke arah Aulia.Hairan sungguh aku.

“Bukanla..Aku mana ada  twin.Tapi aku tau cemana rasanya berpisah dengan someone yang really close to the heart.Yang tahu almost every single thing about our kesengalan.Sejarah lama.The joy and the  sorrow..”

“Betul.Ramai orang cakap bertuahnya ada twin.Dan aku memang mengakuinya.Memang aku bersyukur sangat-sangat aku ada twin.”

“Memang hang patut pun.Aku pun pernah ada keinginan macam tu.

“Tapi satu ja.Aku memang tak dapat bayangkan satu hari nanti kami berpisah.Aku berharap sangat..kalaupun ajal kami berbeza masa,kalau aku ditakdirkan pergi dulu..Aku harap masa tu dia ada someone yang akan sentiasa ada di sisi dia.Aku takkan sesenang hati tinggalkan dia seorang diri.”

“Allah ada.Percayalah,Dia takkan sia-siakan hamba yang beriman kepadaNya.Kasihkan bunga,akan layu.Kasihkan manusia,akan hilang.Kasihkan Allah,akan kekal abadi.”

“Semua orang tahu.Tapi hati yang susah nak terima.”

“Aku tak kata senang.Tapi kita kena try the very hard.”

“Yes.InsyaAllah.Hmm..baru aku perasan.Mana Diana?”

Aulia menarik senyuman nakal.

“Aku nak mesej dia kejap.”

Slm..
Diana hang merempat kat mana?
(Aulia)

Slm.
Aku kat bawah pokok ceri ni.
Kuang asam betul.
Meeting kelab dahla habis lambat.
Kena join fire drill ni pulak.
(Diana)

Uk2.
Saja tanya.
Just nak pastikan hang hidup lagi.
Dan jangan kacau hidup aku ek.
(Aulia)

Kuang asam.
Macam ni ke kawan?
Ok 4 tonite kau selamat.
Hang tunggula esok.
(Diana.)

No comments:

Post a Comment