Monday, June 6, 2011

Aku dan Dia (11-ii)


Aulia keluar dari bilik.Jam sudah menunjukkan pukul 10.30 malam.Mak dengan Abah mesti dah masuk tidur.Perut dah merengek.Aku la..Kalau sampai tak boleh nak tidur tu kira nafsu jugak ek? Kalau dulu-dulu, memang aku buka periuk nasi la jawabnya. Tak pun maggi sebungkus aku korbankan. Aulia..Aulia..Tu perut tong namanya. Sekarang dah ‘celik’ sikit kenalah control.

Sebungkus pek Oligo dibancuhnya.Hmm..I’m still the old me..Always..Tak layan Milo pun Oligo ada.Tetap koko kan.Kenapa reject Milo? Sebab nak boikot semampu yang boleh. Handset Nokia tu pun aku dah terbeli.Harap-harap nanti wujud lah jenama yang sekebal Nokia.Baling ke dinding jatuh berkecai pun still boleh call boleh mesej.

TV still on tu.Bang cik tak tidur lagi lah tu.

Mug dibawa ke ruang tamu.

Supernatural rupanya sekarang.Aulia memandang Saiful Idham.Riak muka tak da tone ala-ala sombong semedang.

“Dah season ke berapa ni?”

Aulia menjual saham.Harap-harap ada yang nak beli.

“Entah.”

Datar Bang cik menjawab.

Hmm..Kalau macam ni memang jatuh sungguhlah saham aku.Jual murah pun orang tak lalu nak beli.Jual mahal memang sah-sahlah tak beli.Lagi aku buat ‘derk’ lagilah mamat sorang ni buat ‘derk’.Sabar Aulia sabar.Misi baru masuk part intro.

“Bang cik best study Aerospace Engineering?”

Cuba memancing lagi.

Bang cik hanya menjungkit bahu.Eh dia tak perasan ka aku tengah masuk mode mesra alam kat sini? Ok.Ok.Dah masuk semester ketiga pun kan.Tapi tak relevan dah ka soalan tu? Tak-reti-nak-ambil-hatilah jawabnya aku ni.Tambah-tambah dengan orang yang buat muka tak sudi macam ni.Aulia bangun membawa diri.Lain kali cuba lagi naa..

Bang cik memandang Aulia dari belakang.

No comments:

Post a Comment