Sunday, June 19, 2011

Aku dan Dia (13-ii)


When you’re down and troubled
And you need some love and care
And nothing..nothing is going right
Just closed your eyes and think of  me
And soon I will be there
To brighten even your darkest night
You just call out my name
And you know wherever I am
I’ll come running to see you again
Winter,spring, summer or fall
All you have to do is call on me
And I’ll be there
You’ve got a friend



To :
Ikin-cutestdimple
0123456789

Fatehah-sweetypie
0132456789

Aulia merenung skrin handphonenya.Mesej-mesej dari folder “sent item” dibacanya.Kebanyakan mesej-mesej yang dirasakan mempunyai nilai sentimental masih tersimpan walau sudah bertahun lamanya.Teringat kata-kata Fatehah..

“Aulia awak ni suka kan ayat-ayat cinta syahdu-syahdu ni? Selalu awak bagi mesej macam tu. Kadang-kadang lagu yang tak pernah orang dengar pun ada.”

“Aku punyala suka lagu-lagu yang bermakna macam tu.Sebab tu la aku sent kat orang yg bermakna.”

“Ikut awaklah.Btw..Saya dapat maktab.Nak jadi cikgu BI.”

“Ya eh? Congrates!  Best of luck!”


Aku ingin kau spt Abu Bakar Al-Siddiq,
Persahabatan dijalin krn Al-Khaliq,
Harta dikorban bukan sedikit,
Cintakan kebenaran,sanggup bersakit.

Serta tawakkal Ibrahim mulia,
Ketika meniggalkan insan tercinta,
Di bumi tandus tanpa bicara,
Meyakini Allah sebagai penjaga.

Aku impikan kau spt Umar,
Berdiri tatkala tunduknya manusia,
Bersuara tatkala diamnya mereka,
Menggerunkan musuh durjana.

Serta senyuman Syed Al-Qutb,
Ketika berhadapan dgn tali maut,
Akidah mantap tidak terenggut,
Roh dakwahnya tidak surut.

Aku ingin kita seteguh Ibnu Zubbair,
Menahan panahan Hajjaj dgn rela,
Bersama si ibu tua,
Lantas syahid,rohnya ke syurga.

Marilah kita menyemai benih Hassan Al-Banna,
Fikirannya jernih,menggegar dunia,
Merelakan tubuhnya dimamah peluru,
Demi menegakkn kalam Allah dan rasul.

Aku cintakan pemuda Giffari,
Menentang kezaliman walaupun diancam,
Moga kan lahir lagi di abad ini,
Jiwa jitu pemuda yang tak pernah suram.

Aku ingin kita sepemaaaf Yusuf,
Tetap mencintai saudaranya,
Walaupun dihumban ke perigi tua,
Terpisah dari ayahanda bertahun lamanya.

Aku ingin pusara kita harum mewangi,
Bagai harumnya pusara Masyitah,
Semerbak kasturi.

Aku ingin persahabatan indah ini,
Bisa menjadi syafaat,
Di mahkamah mahsyar nanti...

Satu lagi mesej yang tak terbalas oleh Fatehah dan Ikin.

Ikin kadang-kadang balas.Tapi lambat.Biasalah orang busy nak catch up study.Fatehah masuk ja maktab terus lupa aku kat sini. Busy kut. Busy sampai birthday aku tahun lepas pun dia tak wish.Bukan kisah pasal birthday tu sangat.Tapi kalau sampai birthday pun tak wish…Memang senyap sunyi tanpa berita langsung.Ukhwah bagai terputus di tengah jalan.

Kiranya waktu sekejap itu menjadi kenangan untuk kita ingati sepanjang zaman,ingatlah aku selagi kau mampu.Jika pula masa mendatang memisahkan keakraban yang baru terbina, ukirlah secebis tentang aku di hati mu. Agar nanti, tika bersua kau masih mengingati siapa diriku..

Aulia hanya memilih untuk save mesej itu.Dah tak sampai hati nak mengganggu jiwa raga orang lain.

4 comments:

  1. fatehah ye?cikgu bi?i think..hurmm..someone with bio book?

    ReplyDelete
  2. i've got more fren who study bio rather than physic..

    ReplyDelete
  3. ok.i only want to guest..

    ReplyDelete
  4. xslh utk meneka..

    ReplyDelete