Friday, June 3, 2011

Aku dan Dia (9-i)


9

Ikin..
Happy Birthday..
May all your dream come through..
And hope our friendship will remain forever..
May Allah bless you always..

Love and miss you~
Aulia

Ikin membaca nota di atas kotak yang berbalut itu.Senyuman mekar di bibirnya itu memberi isyarat kepada Aulia yang berada di locker sebelah.

Dah bacalah tu.Hihi.Nasib baik lain clear.

Aulia memandang sekeliling.Rakan-rakan yang lain belum masuk dorm.Terus dia melangkah ke sebelah Ikin.

“Ikin.Macam biasa.Keep it as secret.”

Kata Aulia sambil meletak jari telunjuk di bibir.Mata sebelah kanannya dikerdip sekali.Senyuman yang memikat juga tersungging di bibir.

Ikin tersenyum.Hai..Ni gaya macho kasanova mana pulak ni.Aulia..Aulia..

“Aulia..Kalau hang lelaki kan..Memang bertuah la perempuan yang hang in love tu.”

“Ek? Tapi aku perempuan. And aku sayang hang. So macam mana tu?”

“Ai..Lain macam bunyi.”

“Dah hang yang cakap macam tu dulu.Aku perempuan sejati tau.”

“Ya..Ya..Tapi cara hang tu.Kadang-kadang buat aku rasa lain macam.”

“Hang rasa apa? Hang tak suka ka aku sayang hang?”

“Taklah.Tapi kadang-kadang tu.Rasa macam melebih-lebih.”

“Kiranya hang rimasla.”

“Ok.Let me make it clear.Aku faham hang macam mana.Tapi aku tak boleh nak ikut flow hang sentiasa.Hang kena faham.Aku manusia biasa jugak.Aku ada hati dan perasaan.Tak semua benda kita sama.”

“Ok.Tapi hang jangan buat aku sedih pulak.”

“Sebab apa pulak aku nak buat hang sedih.”

“Well..who knows..one day..you leave me behind..forget me forever..”

“Aku tak lupa aih..”

“Janji?”

“Janji”

No comments:

Post a Comment