Sunday, June 19, 2011

Aku dan Dia (12-ii)


Suasana di Dewan 2020 itu boleh tahan meriah.Ala-ala kenduri kahwin pun ada.Aulia dan rakan-rakannya yang lain duduk bersembang di satu sudut.

“Aulia..”

Ikin mula berbicara.

Mata Aulia yang asyik memandang ke luar dewan ditala ke arah Ikin.

“If you wanna say sorry,you don’t have to.You are forgiven.Already.”

“Aulia..”

“Apa lagi Ikin?”

“Sorry.Really-really sorry.”

“Kan aku dah kata tadi.”

“Kesian kat hang kan.Aku layan hang macam ni.”

“Bukan salah hang..” ..kalau tak sayang aku.Aulia hanya menyambung dalam hati. 

“Aku memang macam ni.Sorry tau kalau buat hang terasa.”

“Takpa..”

 Because I’m the one who choose.To let my heart fall for you.And don’t even want to let you go.

“Sorry ek.Tapi aku memang tak lupa hang pun.”

“Aku tau hang busy.Tahun depan dah nak berangkat.Lagi jauh.Lagi busy.Lagila hang sunyi tanpa berita.”

Ikin hanya diam.


“Eh..eh..Korang still berkawan ek?”

Nabila a.k.a Bella ramah bertanya.

Ikin hanya tersenyum.Mengangguk mengiyakan.Aulia hanya memandang kosong ke arah mereka.

“Aku ingat dah bergaduh dulu.Kan ada kes ada orang busy body nak selidik rahsia orang.Hihihi.”

Ni yang aku malas nak layan ni.Aulia membetulkan duduk.

“Mana ada.Salah faham ja semua tu.”

“Bella..Perasan tak? Aulia dah jadi Ustazah sekarang.”

Natasya a.k.a Nate yang hanya diam dari tadi mula membuka mulut.

“A’aalaa..Terpancar jelas cahaya iman tu.Sorrylah ustazah.Kami pilih costume yang up-to-date macam ni.Tak macam ustazah.Costume standard untuk orang-orang macam ustazah ja.”

“Tu lakan..Beli kain terlebih besar.Tapi tak pa.Selesa pakai loose macam ni.Kain pun tak membazir.Adik pun tak dak kalau nak pinjam baju dia pun.”

Nate dan Bella buat muka don’t know.Tak tau lah kot-kot terasa dalam hati.Aku bukan maksum.Sorry.Kesabaran aku pun ada batasnya.Sorry once again.

“Tak palah.Kami chow dulu.Nak jumpa yang lain lagi.Ikin..Congrates dapat further study dekat oversea.”

Ikin hanya tersenyum.Aulia memendam rasa.Nate dan Bella ex-classmates Ikin selama 4 tahun.

Kenangan lama menerpa kembali..

“Ikin..Dia lelaki yang tak baik.Betul aku dah nampak dengan mata kepala aku..”

“Aulia.Hang cemburu?”

Bagai direnyuk-renyuk hati ketika itu.Bayangkanlah,kawan baik sendiri yang mengeluarkan kata-kata sebegitu rupa.Tapi Aulia tetap tak salahkan Ikin.Ikin cuma termakan kata-kata Nate dan Bella ja tu..Tapi..Dia lebih percayakan mereka?

Hati terus dipujuk sehinggalah segalanya kembali tenang.Ikin membuat keputusan untuk melupakan Anas Fahmi.

No comments:

Post a Comment