Thursday, June 2, 2011

Aku dan Dia (8-i)

8

“Tak mau.”

Aulia bercakap di balik buku.

“Ok.Tak nak paksa.Dahlah aku asyik memaksa kau ja dari tadi.”

“Tau takpa.”

“So, I’ve to go.Before kena halau terang-terangankan.”

Diana hanya mendiamkan diri.

Kalau aku diam macam tu ja maksudnya aku layan ego.Astaghfirullah..Aulia.Jangan main-main.Tuntutan dalam bersahabat untuk menyenangi sahabatnya yang lain.Tapi kalau aku pergi dekat dia.Aku takut aku makin rapat dengan dia.Tapi memang dah rapat pun.Macam mana ni..

“Black out!!!”

Jeritan itu bergema sejurus selepas seluruh blok kediaman menjadi gelap gelita.

Oou-key..Aulia..Bihah takda dalam bilik.By hook or by crook you must find out someone.

“Assalamualaikum”

Salam dijawab dan pintu dibuka.

“Masuklah.Bilik aku ada cahaya.Hehe.”

“Wawa takda?”

“Tak.”

“Comelkan aku punya table lamp? Aku beli sendiri.”

“Aku baru nak Tanya siapa yang bagi.”

“Mostly barang-barang yang aku nak aku beli sendirilah.Tak ramai yang sudi bagi.Hehe.”

“Hang tu yang memilih kot.”

“Tak.Betul.Aku kawan dengan semua.Tapi tak jumpa yang betul-betul stick dengan aku lagi.So tak ramai yang ingat birthday aku.So macam mana orang nak bagi aku hadiah?”

“Tak kan kau tak da bf?”

“Bf? I didn’t have either best friend or boy friend.Among the outsiders la.Kalau family member tu surely lah kami rapat.”

“Eh sekolah perempuan semua pun tak da clan macam tu? Tak kan tak da langsung yang contact waktu off school time?”

“Of courselah ada.Kadang-kadang.Tetiba muncul say ‘Hi.Lama tak dengar berita.’.”

“Sama la.Kadang-kadang sepurnama sekali baru dengar berita.Lepas tu menghilang macam tu ja.Mesej tak berbalas.Nak call takut mengacau pulak.”

“Means that..Kau tak da best friend.”

“Aku ada.”

“Tak da.”

“Ok.Kalau tak da kenapa? Teruk sangat orang tak da best friend?”

“Of course not.Tengok macam aku.Friendly ja.Tapi kau?”

“Teruk sangat tak friendly?”

“Jenis suka philosophy ‘mind your own business.’ Selfish tau tak.”

“Aku selfish bersebab.”

“Sebab?”

No comments:

Post a Comment