Tuesday, June 21, 2011

Aku dan Dia (15-ii)


Diana memilih lagu kegemarannya.Earphone yang dibiarkan di telinga selamat  di balik tudung.Masa untuk bersantai sambil layan lagu.Santailah sangat dengan nota-nota Kimia yang bertaburan di depan mata ni.Waktu senggang ni kena ambil peluang.Kalau sempat buat homework sekalipun lagi bagus.

Sedang khusyuk merenung bait-bait formula tiba-tiba terasa ada mata yang sedang memerhati.Pantas dia mengangkat muka dan menoleh ke kanan.Selang dua meja dari mejanya ada seorang makhluk sedang bernyawa di situ.Cepat-cepat si dia mengalihkan pandangan.

Naim? Dia satu kolej dengan aku ke? Laa.. Tak perasanla  pulak.Diana bermonolog sendiri.Tak lama kemudian Faiz rakan sekelas Diana menghampiri meja Naim.Rancak betul bersembang.Kawan dia kot.

“Jaga mata tuh.”

Terkejut Diana tiba-tiba ada suara lain di tepi telinga.

“Uishy.Kus semangat.Terkejut aku.Sejak bila hang pandai main terjah-terjah orang ni?”

“Ek eleh kata kat aku boleh.Hang tu yang memekakkan diri sendiri salah orang.Stop-stopla dengar lagu tu.Tak baik untuk hati.Tapis-tapisla sikit.”

“Baik ustazah.Akan ku cuba jua bila sampai masanya.”

“Masa tu milik Allah.Kalau diri sendiri yang tak berusaha,tak ke mana jugak.”

“Baikkk..”

“Hang dok tengok anak teruna sapa tadi?”

“Hehe.Tak da..Tu Naim, budak STAR. Dulu satu kelas tuisyen dengan aku masa cuti panjang.So aku kenallah dia tu.Tak sangka pula satu kolej.”

“Oh..Ingatkan balak lama.”

“Amboi ustazah..Main balak-balak pulak.”

“Don’t called me like that.Aku tak banyak ilmu macam ustazah pun.”



Diana menutup lampu bilik.TTS is begin.Time-to-sleep also known as tidur-tempat-sendiri.

Tiba-tiba handphonenya berbunyi.


1
Message
Received


Slm.Diana..
(No name)
0192345661

Ya aku.Siapa pulak ni? Ex schoolmate aku la ni.Once in a blue moon,time ada reunion baru nak contact.

Slm.Yup.Ada apa masalah?
(Diana)

Nope.Just nak make sure ni no. awak.
Sorry ganggu.Lama tak jumpa.
Awak still macam dulu.
(No name)

Xcuse me.Sorry tak simpan no. ni.
May I know who r u lady?
(Diana)

Sorry Miss.
I am a guy.
Naim.
(No name)

Mata Diana macam nak terlantun keluar.Mesej itu dibaca berkali-kali.Biar benar.Mamat tu? Hishy. Ni bukan taufan sebarang taufan.Ni taufan Naim dah ni.Tak percaya.Tak percaya.

Prove it to me.
If you the real Naim.
(Diana)

Wokey..
Awk selalu bawa fail kaler hitam waktu pergi tuisyen.
Suka duduk di barisan tengah kerusi yang hujung sekali.
Sebab kat situ bawah kipas. Selalu pergi awal.
Sebab nak berebut tempat dengan saya.
(No name)

Hello young man.
Tak teringin nak berebut tempat dengan awak pun.
First come first serve arr.
(Diana)

Haha.
You lady.Memang got somethingla.
(No name)

Ni apa kes terjah orang malam-malam buta ni?
(Diana)

Sebab baru dapat no awak siang-siang celik tadi.
(No name)

Mangkuk tingkat mana yang bagi?
(Diana)

Mangkuk tingkat Faiz.
(No name)

Kurang asam betul Faiz ni.

Em.Kalau tak da apa-apa stop lu.
(Diana)

Wokey.Nway..I’m glad to meet you again.
(No name)

Diana menekup muka ke bantal.Habisla aku!! Taufan Naim kembali lagi.

No comments:

Post a Comment