Saturday, May 28, 2011

Aku dan Dia (6-iv)

“Kadet siap sedia!”

Penghulu memberi arahan.Mereka meneruskan perjalanan mereka ke check point seterusnya iaitu check point terakhir untuk malam itu.Kawasan yang berbukit bukau itu memerlukan nilai kosentrasi yang tinggi untuk dijelajahi.Tambahan pula untuk aktiviti pada sebelah malam hari.Kalau tak betul-betul fokus,akibatnya…

“Aaaaaaa!!”

Aulia menoleh pantas.

“Fatehah!”

“Tolong!”

Fatehah sudah tergelongsor di lereng bukit itu.

“Penghulu!! Ada kadet jatuh!”

Kadet-kadet yang lain melaung ke arah hadapan.

“Co-penghulu yang dibelakang sekali! Dengan arahan saya,on torchlight! Kadet-kadet yang lain diminta bertenang.”

Penghulu sudah bergerak ke arah Aulia.

“Siapa yang berada di depan dan belakang kadet tu?”

“Aulia,berada di depan.”

“Chong,berada di belakang.”

Hanya muka mereka disuluh dengan lampu suluh itu.

“Suluh kat bawah.”

Lampu suluh itu menerangi kawasan cerun itu.Aishh..Cepatlah tok penghulu oi.Kawan aku tu kat bawah.Aulia sudah tidak senang berdiri.

“Kena ada orang turun ni,dapatkan dia.”

Haa..Tau pun..

“Tapi..Kalau saya turun,dia perempuan.Ni susahnya kalau co-penghulu lelaki juga.”

“Saya turun.”

Satu nafas Aulia menuturkannya.

“Berani?”

Ai Tok Penghulu..Lain macam bunyi.

“Cepatlah.Lambat sampai check point last nanti.”

“Ok.Saya benarkan awak turun.Tapi kena ada seorang lagi kadet puteri yang ikut.”

Apa puteri-puteri? Cakap banyaklah Tok Penghulu ni.

“Saya Aifa.Saya akan turun sekali.”

No comments:

Post a Comment