Friday, May 20, 2011

Aku dan Dia (6-iii)

Semua barang sudah siap di depan mata.Beras,makanan dalam tin,bawang,garam dan air bersih.

“Fatehah,saya basuh beras dulu eak.Awak potong bawang tu.”

“Okeh.Nasib baik masak benda senang-senang ja.Kalau tak,memang tak makan la jawabnya.Hihi.”

“Surely la kita masak yang senang-senang ja.Kalau nak ayam masak kicap tengah-tengah hutan ni haru jugakla.”

“Sedapnya! Orang suka sangat-sangat. Eh orang suka segala yang berkaitan ayam.Sup ayam,Tom yam,Ayam 
masak kunyit,Ayam berlada,Ayam masak madu.Semua ayam lah.Saya suka ja.Tapi mak  yang buatkan.Hihi.”

“Saya pun suka ja semua makanan yang sedap dan halal.Nasi kita dah masak.”

“Lauk pun dah beres.”

“Masak air pulak.Saya ada bawa milo.Kita minum milo panas malam ni.”

“Woaa..Bestnya! Awak bawa milo dalam hutan?”

“Saya bawa ke mana-mana ja.Suka makan milo rather than minum milo.

“Oh.Sedap ek?”

“Sedap.Nanti balik kem saya bagi awak try.Sure tak pernah makan biskut segi empat tepat dipatah-patahkan.
Lepas tu add up milo dengan susu pekat?”

“Yuuu.Manisnya! Macam manis semacam ja.Tapi macam sedap!.”

“Surela sedap.Nanti awak try ek?”

“Okeh.Eh awak suka makan kek?”

“Suka ja.Paling suka tak boleh tolak kek coklat,cheese cake and semua jenis kek yang ada part vanilla mix with
chocolate drop.”

“Kalau macam tu,awak sure terliur habis tengok kek coklat orang buat.Kek coklat orang memang number 1 la 
dekat rumah tu.Bayangkan moist choc yang pekat berkrim disukai ramai ditabur pulak dengan milo kesukaan awak ni.Letak pulak ice cream vanilla mix with droplet choc yang awak suka jugak tu.Huhu.”

Aulia sudah menelan air liur.

“Fatehah.Awak buat saya kempunan tengah-tengah hutan ni.”

“Awak yang buat orang kempunan nak makan biskut segi empat tepat mix with milo and susu pekat dulu.”

Aulia tersenyum riang.Pandangannya menala ke sekeliling.Hanya kumpulan Bravo yang berada di check point itu.Alpha,Charlie dan Delta masing-masing berada di check point yang berasingan.Harap-harap Ikin pun dapat makan dengan kenyangnya.

No comments:

Post a Comment