Wednesday, August 17, 2011

Aku dan Dia (29)


Assalamualaikum.

Aulia!!

Harap-harapla kau in the pink of health sekarang ni di sana.

Aku..Hehe..body still tengah adapt dengan new environment.

Kalau dulu kau ajak aku pakai stoking sebab aurat,

Sekarang dalam bilik pun aku pakai sebab tak tahan kesejukan.

Anyway, study here Alhamdulillah so far quite good.

Well,tipula kalau aku cakap senang tahap kacang silibus dekat sini.

My journey to become a cardiologist equal to very far away..yet..

Dream for the moon huhh?

Tapi..insyaAllah aku akan try my best.

Aku tak kisah kena bermastautin di sini or mana-mana.

Daddy ada suggest aku fly ke Scotland after grad 1st degree.Sambung the rest di sana.

Stay dengan daddy di Inverness? Better Edinburgh kut.

Tak kisahla di mana saja aku tercampak.

Asalkan impian aku tercapai.

Aku tau kau dah tau tapi nak bagi tau jugak…

Aku macam nak ternganga seluas 15 cm diameter bila dapat tahu..

“It usually takes at least 11 years to become a doctor: 4 years of college, 4 years of medical school, and 3 years working in a hospital. For some specialties, doctors may have to work in a hospital for up to 8 years before they are fully trained.”..

for some reason, it is valid here in S stand for Stanford Uni.

Aku tak sure sangat pasal fast track what so ever but as if I manage to do it..

InsyaAllah,I will do.

Wedded life?

It will come soon..Leave it to Allah.

I seek him in Allah’s love..

And I bet he will do the same. *silly silly me*

I’ve found an Islamic group too.

Looking for usrah? Some sort of..Macam ada.

Just tak jumpa yang betul-betul ter-organised lagi.

Kalau betul  ada,insyaAllah aku join.

Agama nombor 1,studi bukan nombor 2.Kan?

So..

Neurologist-to-be  a.k.a Aulia my best buddy!

Aim our mark!

In the name of Allah..

Let us go through this very new one journey.

May our life be blessed.

Till next words honey..

Study Neuroscience baik-baik!

Ana musytaqun ilaik.

Hasta la vista baby!

Much love.



-Diana-

Rinconada Park-Palo Alto,California.U.S



Aulia tersenyum.

Pergi jalan-jalan pun nak hantar emel lagi?

Ada satu fail gambar yang dihantar bersama emel itu rupanya.

Fail itu diklik dua kali.

Gambar Diana sedang tersenyum memeluk seorang kanak-kanak perempuan.


Aulia memandang lautan yang terbentang luas.

Kita terpisah antara benua..

Namun kerana ukhwahfillah kita bersatu selamanya.

Semoga kita di antara 7 golongan yang mendapat naungan Allah.Ameen.

“Aulia!! Time’s up!”

Aulia hanya mengangguk kepada si empunya suara.

Makan angin pada petang hari minggu itu sudah tamat.




Rasulullah SAW bersabda yang maksudnya: "Sebilangan manusia yang dinaungi Allah di bawah naunganNya pada hari kiamat iaitu hari yang tidak ada sebarang naungan padanya selain daripada naungan Allah; di antaranya ialah: pemerintah yang adil, pemuda yang hidupnya sentiasa dalam mengerjakan ibadah kepada Tuhannya, orang yang hatinya sentiasa terikat dengan masjid, dua orang yang berkasih sayang kerana Allah di mana kedua-duanya berkumpul dan berpisah untuk mendapat keredhaan Allah, orang yang dipujuk oleh perempuan yang kaya lagi rupawan untuk bersatu dengannya lalu ia menolak dengan berkata: "Aku takut kepada Allah!", orang yang bersedekah secara bersembunyi sehingga tangan kirinya tidak mengetahui apa yang diberi oleh tangan kanannya, dan orang yang menyebut atau mengingat Allah dengan keadaan tidak ada dalam ingatannya perkara lain, lalu menitis air matanya kerana mengingatkan sifat Jalal dan sifat Jamal Allah.."
(HR Abu Daud dan Ibnu Majah)

Hadis itu diselitkan di ruangan caption gambar yang sudah lama tersimpan dalam laptopnya.
Gambar mereka berdua.Aulia dan Diana.

Sahabat yang terindah buat ku.

Allah light up my life through you.

Allah show me the way through you.

Terima kasih atas segalanya.

Love you coz of Allah.

-Aulia-

University of Melbourne-Victoria,Australia.


Kadang-kadang air mata itu dapat dihapuskan dengan air mata juga.

Ya,air mata yang sama.Namun perasaan yang berbeza.

Itu namanya HIDUP..

Teruskan HIDUP untuk menikmati kehidupan.







12:21 a.m

16 08 ‘11

Ramadan Kareem~

No comments:

Post a Comment