Wednesday, August 17, 2011

Aku dan Dia (28-ii)


Aulia memandang tepat pada mata Diana.

Dia tersenyum sesaat.

Bulu tangkis melayang di udara dan dengan pantas dipukul oleh raketnya.

Diana berlari mendapatkan kedudukan yang sesuai untuk membalas pukulan.

“Aulia!! Tajam teruk!!”

Aulia tersenyum sambil terus berlari mengejar bulu tangkis.

“Haa..Ulang ayat aku petang semalam.”

Bulu tangkis dilibas dengan segenap tenaga.

“Nak balas dendam?”

“Mana ada.Sahut seruan hang ja.Play to the fullest.”

“Aku memang ahli kelab skuasy dulu.Tapi aku tak la champion badminton macam kau.”

“Mana ada champion? Tak pernah wakil sekolah pun.”

“Hoho.”

Permainan diteruskan.



“Fuhh..Puas hati hang?”

“Alhamdulillah.Menangla juga 2 kali.Hehe.”

“Aku memang tak terror main skuasy.Badminton boleh tahan.”

“Tapi not bad ja aku tengok kau main petang semalam.”

“Pernahla main.Tapi tak se-terror hang.”

“Hmm..”

“Minggu depan dah study week.”

Mata Aulia memandang burung-burung berterbangan di udara.

“A’aahh.”

Lepas tu kita berpisah..

Kata-kata yang hanya mampu diucapkan di dalam hati.

“Aulia esok kita main basket lagi nak?”

“InsyaAllah.Boleh ja.”

“Selalu main dengan ahli PRI.Esok kita main dua orang.”

“On.”

“Kau tak takutla sebab kau terror.”

“Elehh..Kata kat orang.Hang takut ka?”

“Hee..Tak.Tapi suka.Mana hang nak dapat kawan macam aku ni yang sudi nak lawan basket dengan hang selalu cek oi..”

“Issyyhh..Perasan.”

“Jom kita lawan puas-puas.”

“Gelanggang tu tak rindu kita pun nanti.”

“Tapi bola kau tu mesti  rindu aku nanti.Hehe”

Aulia hanya mencebik.

“Okey..Aku yang nak rindukan bola tu nanti.”

“Rindula bola tu.”

And I’m gonna miss you  too buddy..

Diana berkata dalam hati.

I’m gonna miss you too sweety.

Aulia juga.

2 comments:


  1. huiyoo...keju nyerr..

    ReplyDelete
    Replies
    1. bru prasan komen ni.
      neway, thanks 4 the compliment.

      lg sweet sbb i like cheesecake n anything related to keju, very. :D

      Delete