Sunday, August 14, 2011

Aku dan Dia (22-iv)


“Aulia cepatt!”

Diana melaung.Macamla Aulia jauh sebatu.

Aulia yang sedang memandang cermin merapikan lipatan tudung di sebelah Diana menarik muka hairan.

“Aku kan..Hang ni aku sumbat dalam loker tu aku kunci kang.Baru tau.”

“He..Jomla.Cepatla..Kita kena habiskan homework petang ni jugak.Aku nak tidur lepas balik ceramah malam ni.”

“Ingatkan nak study.”

“Buat homework tu kira studyla.Alaa.Study week baru study.”

“Buatla last minute.Otak terkena road block baru tau.”

“Tak pa.Aku ada lesen kelas B2 dengan D!”

“Cehh..”

Rutin hidup Diana semakin terisi.Aulia pergi kuliah,Diana pun.Aulia pulun nak habiskan homework,Diana pun.Aulia pergi usrah,Diana pun.Aulia stay up,Diana tidur.Diana nak bangun sebelum subuh,Aulia kejutkan.Pernah Diana berkata..

“Aku naik hairan dengan hang ni.Orang tidur,hang tak tidur lagi.Orang bangun,hang dah berjaga dah.Hang tak tidur ek?Hang orang Bumi ka tak ni?”

“Hisy.Merepek.Aku tidurla.Aku bukan macam hang.Orang take off study waktu tengahari.Waktu tula hang pulun buat kerja.”

“Hehe.Otak aku tengah dalam mode lari pecut waktu tu kot.Matahari tengah tercacak atas kepala.Otak cair.Hehh.Aku suka buat kerja fast track ni.Boleh nak tengok benda lain sama.Life is not about Physics,Chemist,Maths or Bios only.”

Diana tersenyum panjang.
 
Hilang dalam lautan Atlantik dah agaknya Naim tu.Alhamdulillah.

No comments:

Post a Comment