Saturday, July 30, 2011

Aku dan Dia (21-iv)


Aulia menolak daun pintu.Tak berkunci.Bihah ada kot.

Ditolehnya ke arah katil Bihah.Tak ada pula.Mana dia pergi?

Mug dan botol air minumannya dicapai.Bismillah..Hilang haus.Alhamdulillah.

Jadualnya di dinding ditatapnya.Malam ni, lepas Maghrib ada perjumpaan.Kiranya Isya’ dekat biliklah 
jawabnya.Mesti bilik mesyuarat tu orang dah booking awal.Sebab tu tak boleh buat lepas Isya’.Nasib baikla waktu Isya’ panjang.Tapi,kita kena aula’ kan benda yang lebih aula’.Kan? Kuasa bukan di tangan kita.Ok,berusahalah agar satu hari nanti,kuasa di tangan kita.

Aulia memandang ke arah katilnya.

Oooh! Terkejut aku!

Ada sekujur tubuh terbaring rupanya.

Siap berselubung guna selimut aku lagi.

Tak boleh blahh..

Tangannya perlahan-lahan menarik selimut itu.Bahagian muka terdedah.Mata hamba Allah itu juga turut terbuka.

“Aulia.Bunga tahi tu apa maksudnya?”

Senafas Diana menuturkannya.Tanpa riak.

“Weih.Hang tengah praktik nak berlakon dalam sketsa hantu ka apa?Terkejut aku!”

“Hihihi!”

“What hihihi?”

“Tak..Tadi Bihah ada.Lepas tu dia keluar.Pergi bilik Jihah kot.Aku bertapala dekat sini.Sampai nak terlelap aku tau tak.Tak kan kau tak terperasan?”

“Tak.”

“Kau tu memang.Bukan nak kisah dunia sekeliling.”

“Mana hang tau aku tak kisah? Suka hati suka limpa ja cakap.”

“Eeeiissyhh.Talk like nanny la.Pot pet-pot pet.Bagi taula.Bunga tahi.Apa tu?”

“Satu spesis bunga la.Bunga tahi ayam.Pernah dengar?”

“oOo..Tak.Apa nama saintifik dia?”

“Hmm..Let me think a moment.”

No comments:

Post a Comment