Sunday, July 10, 2011

Aku dan Dia (20-i)


Kepala Aulia terlentok ke kanan.

Kus..Nasib baik Madam aku tengah tunduk tulis apa entah aku tak pasti.

Matanya dipaksa untuk mencelik.Tapi tak perasanlah pulak mata tu dah terlebih luas terbuka.

Diana menoleh melihat Aulia.

Hihihi.Lawakla budak Aulia ni.Tiba-tiba mata terbeliak macam mak tiri marah dekat Bawang Merah ni apa 
pasal?

Tangan Aulia dibawa ke mulut.Dah berapa kali dah aku menguap nih.

Diana masih lagi tersengih nakal.Habisla kau Aulia.Mengantuk habis tahap dah ni.Ada lagi 30 minit nak bertapa dalam dewan kuliah ni.

Tiba-tiba kepala Aulia terlentok atas bahu Diana.Terkejut aku..Fuhh..Ingatkan buah kelapa manala tadi jatuh kedebuk atas bahu aku ni.

3 saat.

5 saat.

10 saat.

Ai..Tidur mampus ka budak ni?Diana mencuit-cuit tangan Aulia.

Statik.Tiada tindak balas Kimia mahupun Biologi.Fizik apatah lagi.Syahdu ja dia tidur.

Tak boleh jadi ni.Nak kejut? Madam tengah terang balik topik yang lepas ja.Nak biar? Kalau Madam nampak?

Hmm..insyaAllah tak.Ya Allah,kalau kami tak buat jahat,bantulah kami.Kalau kami buat jahat pun selamatkanlah kami awal-awal dari terpesong jauh.Ameen.

Badan Diana terus bergelongsor turun sedikit.Kepala Aulia pun ikut sama.Alhamdulillah,terlindunglah sikit.

“Clear?Anymore questions? Okey if no,we will move to another subtopic.”

Suara itu tiba-tiba menyentap Aulia.Matanya yang berat dipaksa untuk mencelik.

Aku tertidur ka?

Muka Diana ditatapnya.

“Make sure tak da air liur tertumpah dekat atas selendang aku.”

Senyuman nakal menghiasi bibir Diana.

Aulia buat muka.

“Lantakla kalau tertumpah pun.Sapa suruh tak kejut.Kan aku dah termiss kuliah.15 minit lebih tau.”

Diana menyuakan nota.

“Ni notes yang Madam pot pet tadi.First time aku salin macam mesin fotostat.Besides,Madam just ulang 
previous topic ja.Hang dah revise pon topic tu.Dah berhighlight lagi aku tengok.”

“Just random revisionla.Mana sama dengan kuliah.By the way,lebam tak bahu hang? Tak pun,melecur tak kulit hang terkena tumpahan air liur aku?”

“Em..Nanti balik aku tengok.Hehe.”

“That’s not funny.”

“Yes it is.”

“Nope.”

“Yes.”

“I said no.”

Yes! We did it ! We did it!

Satu lagu berbunyi.

“Nope!”

Diana menyeluk poket sambil tersengih.

“Enough kay.Mama call ni.”

Aku ingatkan apa tadi.Lagu buat ringtone pon.Tak da yang lain ka? Diana The Explorer betul.

No comments:

Post a Comment