Sunday, July 10, 2011

Aku dan Dia (20-ii)


Mereka berjalan di kaki lima blok makmal.

“Whoa..Smartnya theme handphone aku ni.”

Aulia terus merampas handphone dari tangan Diana.

“Em.Boleh tahanlah.Cool jugak ni.Nak tekan sikit.”

Diana terus tersentap.

“Bak balik.”

“Awatnya?”

Tangan Aulia ditinggikan.

“Janganla tekan..Aulia..”

Diana sudah separuh merayu.

Tangan Aulia ditinggikan lagi.

“Haha.Tak sampai.”

“Aulia…….”

“Haa..Merengek-merengek.Buli aku tak tak pa.Nak usik sikit pun dah tersentap.Takut sangat.Ada rahsia sulit apa dalam inbox hang?”

Handphone sudah kembali ke tangan Diana.

“Tak da apa-apa…”

“Pastu?”

“Saja berlakon..Haha! Kena lagi!.”

“Hang ni..”

Diana terus berlari-lari anak.Sampai di sebuah makmal…

“Nell..aku tak kisah apa kau nak kata.Tapi aku memang sukakan kau.”

Kaki Diana berhenti menapak.

“Naim..Kalau aku tak percaya?”

“Nellisa..Sepanjang aku hidup,ni  lah pertama kalinya hati aku betul-betul ada perasaan dekat seorang perempuan.Selama ni mungkin aku pernah berkawan dengan perempuan-perempuan lain.Tapi hati aku betul-betul dah suka dekat kau.This is the first time.Trust me.”

“Tapi kita kan berkawan jugak sekarang.Kau ingat senang ke aku nak percaya? Kau boleh je cakap benda yang sama dekat girl lain.”

“Aku tak pernah confess dekat mana-mana perempuan lain selain Mya Nellisa bt Azhim.Dan walau seramai mana pun perempuan yang aku kenal or aku berkawan,aku hanya sukakan kau.Percayalah Naim Zachary b. Nasrullah hanya sukakan Mya Nellisa bt Azhim.Hati aku cuma sukakan kau seorang.”

Setapak.

2 tapak.

3 tapak.

Tap! Tangan Aulia memegang bahu Diana,menahan badannya dari terus berundur ke belakang.

Diana terus menoleh ke arah Aulia.Matanya berkaca-kaca.

“Aku..sedih..”

Matanya tak beralih dari mata Aulia.

Aulia terus menarik tangan Diana.Membawa dia pergi dari lara yang membaluti jiwa sahabatnya itu.
Ya Allah,kuatkanlah hatinya untuk menempuh dugaanMu ini.Cabutlah rasa itu jika rasa itu memudaratkan sahabatku.Sematkanlah iman yang mendalam dalam hatinya.Penuhilah hatinya dengan rasa yang hakiki hanya kepadaMu.Ameen..

No comments:

Post a Comment