Friday, July 8, 2011

Aku dan Dia (19-iii)


“Aulia..Kita keluar outing hujung minggu ni nak?”

“Aku tak rajinla.”

“Hang memang.Boleh bilang berapa kali ja keluar dari kolej.”

“Semua dah ada sini.J-mart tu dah cukup membekalkan keperluan apa.Toko’ Buku Azmi pun dah 
bergedung-gedung buku dia ada.”

“Isyh..Tapi kat sini mana ada Garfu & Sudu Café.Aku nak try makan dekat situ.Ada ais krim yang tinggi tu.Yang pusing-pusing tu.”

“Membazir ja.Hang keluarla kalau nak sangat.Aku malas.”

Diana mencebik.Aku punya beria-ia nak ajak dia keluar.Senang-senang ja kau tolak ek? Jual mahal betul.

Tiba-tiba handphone Diana berbunyi.

1
Message
Received

Slm.
Lady D..
Keluar outing sekali nanti?
(Naim Casper)

Mata Diana membulat secara tiba-tiba.Hantu betul!! Senang-senang ja nak ajak aku keluar dengan dia? 

Berani betul.

Aulia menoleh ke arah Diana yang tiba-tiba membisu.

“Apa pasal? Cat got your tongue hah?”

“Nope. Not the cat.But that hantu Casper.”

“Casper mana pulak?”

Aulia mengerut dahi.Siapa pulak yang nak mengacau keamanan sejagat ni?

“Naim.”

Diana terus menunjukkan mesej tadi.

Aulia membacanya sepintas lalu.

“Hang nak pi date dengan dia ka?”

“Aku ajak hang date hang tak mau.”

“Lepas tu hang nakla keluar dengan dia?”

Aulia melihat Diana.Riak muka yang aku tak tau nak baca.Hang jangan Diana..

“Aku nak ais krim tinggi tu.”

Terus Diana berlalu.

Aulia hanya memandang Diana menghilang di sebalik dinding.

No comments:

Post a Comment