Sunday, July 10, 2011

Aku dan Dia (20-v)


“Best friends aku bantu aku lupakan dia.”

“More than 1 people?”

“Yup.They help me..through the best way I think.”

“Macam mana?”

“Dengan tinggalkan aku.”

“Gila apa?”

“Sounds crazy but I think..Yes.They did it.”

“Aku tak dapat link the idea.”

“Allah dah atur semua tepat dah elok pada waktunya..”

Muka Diana kelam.

“Kalau nak lupakan satu kepedihan,mesti ditambahkan dengan kepedihan yang lain.Pernah dengar?”

“Bukan lagi pedih ke?”

“Maybe.Tapi hang akan lupakan kepedihan yang pertama tu.

“Tak rasa lagi marah ke? Tengah frust pasal hati terus kena tinggal dengan best buddy.Macam kejam ja kawan buat macam tu.”

“Tak..They help a lot already.And the time that they went away is the best time actually.”

“Explanation please..”

“Sebenarnya waktu tu aku dalam kekeliruan.Aku tak nampak siapa yang penting dalam hidup aku sebenarnya.Perasaan aku dikaburi dengan rasa yang palsu untuk orang yang palsu.Ya la..Mana aku tau? Betul ka dia tu Mr. Right aku? Then aku cuba lupakan dia.And bila hati aku dah tekad,both of them went away.Tepat pada masanya.”

“Kenapa dorang..tinggalkan kau?”

“Allah yang aturkan.Em..aku kurang rapat dengan Ikin after high school graduation.And Fatehah..she just missing in action.Once in a blue moon dia munculla. Pendek kata dua-dua macam Chipsmore.Kejap ada kejap tak da.Macam bila teringat kat aku tu,baru reply mesej or call.Tapi most of the time..no action.Busy with their own life.And there’s no me in their life I think.”

“Aku tak pernah ada kawan baik.So aku tak tau sangatlah.But, you can count on me.Aku tak kan tinggalkan kau.”

Diana sudah tersenyum.

Aish..Memangla aku nak dia ni ok balik.Tapi bukan dengan kasihankan aku.

“Ya..lah…Sangat…”

Tangan Diana sudah mendarat di bahu Aulia.

“You’ve got a friend..”

“Dah.Dah.Aku nak balik bilik.”

“Nantila..Teman aku jap.”

“Tak hingin aku.”

“Tapi terhingin jugak nak lepak dengan aku tadi.”

No comments:

Post a Comment