Sunday, July 10, 2011

Aku dan Dia (20-iv)

“Kalau aku tau dia tu macam tu, aku takkan dekati dia langsung dulu.”

“Again.That’s Allah’s will.Let bygone be bygone.”

“Things are easier said..”

“Then to be done..Aku paham tu.Ingat tak apa yang hang cakap kat aku dulu? Why I choose to torture my self?”

Diana hanya menyepikan diri.

“Aku bukan seksa diri sebenarnya.Tapi aku ajar diri aku untuk cope dengan kehendak Allah.”

“Maksud?”

“Aku pernah rasa apa yang hang rasa.”

Diana menoleh ke arah Aulia.Agak terkejut.Lelaki? Aulia? Macam tak click ja.

“Hmm..Betul.And jangan haraplah aku nak cerita who that guy,kat ceruk mana terjumpa,lama mana it goes 
on and what so ever.Tu kisah hitam bagi aku.Nama pun kisah hitam.Mesti aku tak mau ingat dah..”

“Kau..couple..?”

“Tak..Nasib baik..Alhamdulillah.Allah jaga lagi aku waktu tu even aku tak jumpa lagi makna hidup yang sebenarnya.”

“Lepas tu?”

“Hmm..Aku tak pernah cerita lagi part ni.Even hang pernah minta aku cerita dulu-dulu.So listen to me.”

“Ok.”

“Aku happy go lucky dulu.Aku tak da la ramai kawan yang rapat.Tapi I can get along dengan sesiapa pun within 1 minutes.Dengan syarat dia tu baik dengan akula.Tegur aku or do kind to me.Surely aku boleh ja bermesra.”

“Kita bagai langit dengan bumi kadang-kadang.”

“Tau tak pa. Sebab tula kadang-kadang aku rasa hang tu macam perasan friendly.”

“Ok.Fine.Aku kan tak da best friend macam kau.”

“And yes aku ada best friend waktu tu.Aku memang tak rapat and tak berkawan sangat dengan lelaki ni.Sampai la satu masa aku rasa macam hang rasa tu.”

“Lepas tu?”

“Well..Aku bukan nak cerita pasal lelaki tu sangat.Tapi aku nak cerita pasal kisah aku.”

“Ok.Aku tak Nampak pointnya lagi.”

Aulia tersenyum.

“Dengarla dulu.”

“Ye..”

No comments:

Post a Comment