Saturday, June 4, 2016

..:: Ikhtilat ::..






Satu bab yang aku paling pening since aku pegang jawatan 
dalam badan dakwah dulu.
Well, aku memang tak sempurna. Ada buat salah.
Macam orang lain jugak. Bukan malaikat.
Tapi, most of the time, orang yang faham agama ni la yang terkandas dalam bab ni.
And sadly mengundang fitnah.





Frankly speaking aku diuji part lower the gaze.
Lelaki di alam nyata ni, alhamduLillah takdak masalah.
Sampai kadang-kadang tak kenai even pi lab depa hampir setiap minggu.
Tu maybe ignorance aku rasa.
Tapinya, aku susah nak jaga bila tengok di screen laptop.
Paling failed bila hero drama yang aku suka tu rupanya member of mana-mana boyband.
Then aku akan end up amazed by his talent, his looks, his gaze, his hair etc.
Aku pernah buat statement mereng abadi if lelaki dengan perempuan dibolehkan berkawan dengan definisi kawan sebetulnya, aku nak kawan dengan depa.
Bagi aku, depa sangat inspiring dalam mengejaq cita-cita.
They worked 18 hours per day for one and half years before debuted.
And now, depa dah di peak of success.
Hard work never betrayed orang yang tak percaya Tuhan kata.
And yes, the only thing yang menyebabkan depa tak perfect is, depa bukan muslim.
Ni bukan setakat masalah fikrah, aqidah sekali.
Tapi tula, yang nasib baiknya aku memang takkan boleh chatting sana sini
dengan depa.
And dia the best thing is, depa taktau pun aku wujud. Perfect.


Aku dah lama tak kena 'demam' (Aishah pinjam word ang!) ni.
Tapi sekali kena memang ambik masa nak kebah.
Tapi after arwah tok meninggal haritu, aku dah mulakan langkah untuk kembali ke pangkal jalan.
Syaitonirrajim tu sangatlah bijak nak jatuhkan umat manusia.
And aku, aku takmau atas dasar aku fancy muzik then aku 'halalkan' semua benda yang berkenaan dengannya just for the sake of fun. Nafsu.
Tambah pulak tengah study.
Ilmu tu takkan masuk dekat hati yang gelap.
Lagha-lagha tu buatkan ang lagi jauh dari Allah, Mimie.
So aku rasa, fancy depa punya semangat tu tak salah.
Just that sampai setiap hari kena dengaq and tengok depa perform tu yang salah. 





Yes, in the middle of battling with my own self to be the real women.


regards,

the dream chaser




No comments:

Post a Comment