Sunday, July 31, 2016

..:: IL 6.0 ::..


I’m gently holding the miracle that I could meet you,
and also the painful emotion which is beyond expression in words


I’m gently holding the miracle that I could meet you,
Because I want to protect your dream


I’m gently holding the miracle that I could meet you,
But still I’ve remained unable to tell you this painful emotion



Lagu kedengaran sayup-sayup dari headphone Nuha.

Afsheen menggeleng kepala seraya bermonolog.

"Budak Nuha ni okay tak?"

Afsheen berjalan ke arah meja belajar Nuha. Perlahan-lahan dia memegang bahu roommatenya itu.

Nuha memandang Afsheen sambil melurutkan headphone di kepala. Kedua-dua keningnya terangkat.

"Ok tak ni? Kuat gila dengar lagu. Lagu sedih pulak tu."

Nuha tersenyum nipis sambil meregangkan otot dan mengurut leher.

"Ok ja la."

"Sure? Tapi apahal layan lagu sedih bagai dengan full volume macamtu?"

Nuha tersenyum lagi. Afsheen ni memang sangat concern orangnya.

"Tak kuat mana pun la. Aku tengah khusyuk hadap kerja ni haa."

"Yala khusyuk. Nuha yang aku kenal memang spesis yang pelik and unpredictable. Kerja memang jalan. Dengan jiwa raga sekali jalan kut."

Nuha dah tergelak besar.

"Weh.. Jiwa raga sekali jalan tu maksudnya aku gila la. Agak-agakla kawan."

"Tak nak spill dekat aku?"

Afsheen bertanya lembut.

Nuha tersenyum.

"Thanks Afsheen. Everything is still under control. Aku ja yang nak layan emo. And I think you know that I will never do something due to my temporary feeling. So just be cool. I will never do anything unreasonable, insyaAllah."

Afsheen menghela nafas perlahan.

"Jangan overthinking sangat. I'm here if you need me kay?"

Nuha mengangguk.

"Thanks lady. Afsheen.."

"Hmm?"

"I know this might be random to the max but, if you gonna be a lover, be like Rangga. Not Zainuddin."

"Err.. Ada Apa Dengan Cinta instead of Tenggelamnya Kapal Van Der Wijck?"

Nuha tersenyum dan menggeleng.

"Rangga left Cinta for nine years. And they end up being together because Cinta still loves him. Tapi as for Zainuddin, Haryati married to someone else in a short period after they were separated. So the key is, find a good one."

"This is soooooooo random Nuha!!!"










No comments:

Post a Comment