Sunday, October 29, 2017

..::The perks of being a kpoper::..


Assalamualaikum & hye



Yeah tajuk kemain lagha
Aku tuleh sebab aku tak dak keja
and best friend aku request untuk aku update blog selalu
setiap hari kalau boleh
sebab dia cakap dia lagi suka aku potpet cotcet dekat blog
kalau through mesej aku lagi annoying dia kata

Another reason is because 
aku tak mau keluaq pi tapak konvo sebab aku tak konvo lagi
wakaka
but actually batch aku yang konvo this year aku tak kenai sangat pun
tu antara hikmah konvo next yearla
insyaAllah kami konvo ramai-ramai 1 lab (or 2 lab) tahun depan


Anddddd
sebab best friend aku tak bagi aku continue baca buku ni




Yeah I bought this book (malay version) last month 
Aku ada english version jugak versi pdf
aku tak abeh lagi baca
and she told me to quit reading the book
and follow cakap dia on some matters

Aku dah follow cakap dia
tapi sikitla tak semua
so maybe aku akan sambung baca jugak nanti haha
aku beli kot rugi la tak baca

So occay back to the topic
Aku bukan la die hard fan sangat
sebab aku tak beli pun album merchandise bagai
Tapi aku rasa aku memang dah terpengaruh dengan hidup depa


1) Passion

Hard working? Tu just mukaddimah ja ok
 They live their life with passion
Sebab tu depa macam non stop cakap
"We will give a better work next time."
Walaupun memang boleh nampak depa usaha 
bagai nak gila dah

Sampai kadang-kadang aku speechless tengok tahap depa berusaha
yeah their ultimate muse is most probably money
tapi still, ada ja jenih manusia buat kerja sebab duit
and end up bagi crappy work
menyusahkan jemaah manusia yang lain dengan kerja cincai dia
dah tu, kalau dah high level position siap buli orang bawahan
suruh buat kerja dia
Tu tak cerita part kena hadap boss yang perfectionista lagi
Ok stop takat tu dulu

Nak ceritanya, aku still dok polish passion yang ada dalam diri aku
Susah la nak istiqomah semangat berkobar-kobar 24/7


2) Humble

Well at least I am a fan (bukan kipas okay) of very humble groups
Sebab depa bukan dari big company
company yang nyaris bankrupt just before 
depa menang dalam carta lagu

So depa ni jenih manusia sedaq diri
and bagi depa, it's okay untuk kenang selalu sapa 
diri kita yang sebenaqnya

contohnya, hang dari company yang hampir bankrupt
hang ada skill tapi tak sehebat orang lain,
so jangan bajet baguih, kena usaha lebih

contoh lain, hang kena sedaq
hang takdaklah menarik sangat
as in, ramai lagi yang lagi handsome dari hang
so jangan bajet baguih
fokus dengan kelebihan & skill yang hang ada

Aku tak dakla lemah lembut sopan santun sangat
Tapi seriously, la ni dah jadi habit aku bow dekat orang
sebagai tanda hormat or terima kasih 
Hari tu aku bow (nasib tak 90°) dekat orang stop motor & kereta
masa aku nak melintas jalan
Wey Mimie culture kita angkat tangan pun dah cukup kot

Sebab dah selalu tengok depa bow dekat semua orang
Fans, mc, cameraman, pak cik tanya jalan
even dekat another singers pun 
tak kisahla junior or senior

Tula ironinya, bila kita nampak 'Islam' tu 
lebih dekat orang bukan Islam



3) Anak mak

In other word, family first
Ada ja video-video depa ghiyau sebab family
Yala la once join jadi trainee memang susah sangat nak balik rumah
so dah kurang masa dengan family

And most of them bukan dari family senang
Depa la yang bayaq hutang-hutang family
And set up new life untuk family

Then dok throwback pulak zaman kecik-kecik
and tak sangka boleh berjaya (by their own definition)
sampai tahap la ni
Dengan-dengan aku sekali burst into tears


4) Brotherhood

A.k.a bromance
Bukan kunyit ok
Aku seriously rasa disturb dengan penggunaan kunyit
Kunyit tu makanan kot

Anyway, depa memang jenih menjaga ukhwah
sebab depa berpegang teguh dengan slogan

"Teamwork makes the dream work"

Seriously this is another part yang buat aku burst into tears selalu
Since aku selalu rasa aku berjuang sorang-sorang
wakaka

Aku jealous tengok depa yang 1 group 7 orang
so 7 orang sama-sama bersusah payah 
untuk mencapai cita-cita

Whoa.. bestnya..



Ok cukup la takat ni
Aku dah melalut banyak dah ni
Ikut hati nak ja lagi elaborate 
part makan banyak tapi berat tak naik
part rajin masak & rajin belajaq masak 
sebab dah jenih makan banyak sangat
part jaga kulit
part work out jaga stamina


Like seriously sometimes aku rasa
their lifestyle are healthier than mine


And that's the reason why aku jadi rare I think
Makhluk rare yang selalu ada krisis identiti
The living weirdo










No comments:

Post a Comment