Saturday, August 12, 2017

..::Kuch kuch hota hai::..


Assalamualaikum & hye

Aku dah siap correction alhamduLillah
Tapi still dekat sv aku untuk dia check
Pastu kalau lulus dia check baru
submit ke examiners
And tunggu lagi
Konvo?
Tengok la rezeki tahun ni or tahun depan
Yeah
Hidup ni penuh dengan penantian

Aku seriously tak boleh nak move on sepenuhnya
dengan kisah Msc aku
Hanya Allah yang tau bila aku boleh tamatkan
my blood sweat and tears journey

Tapi since aku dok nganga tengok 
Kuchkuchhotahai dekat fb tadi
Ada satu kisah yang aku dah totally move on alhamduLillah
aku nak coretkan dekat sini
Betul la
Things happened for reasons

Aku pernah jadi macam Anjali
Haha
Tak, aku takdak kawan rapat lelaki
Bukan pesen aku nak berkawan dengan ajnabi sesenang hati
Plus aku pun bukannya jenih friendly semedang
Aku ni jenih susah nak control muka bagi nampak friendly sikit
dengan strangers
Tambah-tambah yang lelaki
No matter how cool or handsome you are
I am sorry, your good looks can't distract my attention
since I have lots to think and things to be settle
Imaginary friends tu lain cerita
Depa bukan tau pun kewujudan aku


Tapi seriously la aku pernah berada di tempat 
memendam rasa sorang-sorang selama few years
And then dapat tau dia nak menikah
AlhamduLillah Allah pelihara Msc aku dari dilingkupkan
oleh diri sendiri
Haha
Kantoi

Nak stop study?
Aku tak boleh pikiaq benda macam tu sebab
MyBrain dah lulus time tu
Aku dah register
Plus, aku dah ada data 50% (6 bulan)
I've went through a lot of things at that time
So I rely to Allah

Aku rasa keadaan aku time tu lebih kurang la 
dengan kisah-kisah orang putus cinta yang lain
Tapi cerita aku ni diibaratkan lalu dekat jalan berbatu
Then jatuh tersungkoq sendiri
Takdak orang tolak pun
Sendiri yang tak berhati-hati
Haha
Tapi kan,
Weh ingat senang ka mimiestar nak suka creature yang ada chromosomes xy?

So antara tips yang aku boleh share
Aku baca Yasin
Sebab aku teringat bff aku cakap ustazah dia
time putus cinta baca Yasin sampai boleh hafal
Then dia jadi ustazah
Haa lebih kurang la tak ingat sangat

Then aku pun baca ja Yasin
Aku baca hampir setiap kali lepas solat
Kadang-kadang tu lebih dari waktu solat
Kira istiqomah sungguh la dengan Yasin
Aku pi Qb (mall dekat uni) pun aku baca
time tunggu kawan aku solat

AlhamduLillah believe it or not
aku berjaya move on dalam masa 4 -5 bulan
After almost 4 years of giving him 100% of my attention
Kira time dah move on tu kebal & kental sangat la haha

"Tak mau aku pikiaq bab-bab hati ni. Nak fokus study."

Aceeyyyy

So aku berjaya mengakhiri umur 24 aku dengan patah hati di awal tahun
And aku kutip balek hati yang berderai tu
Bagi dekat Allah untuk dicantum-cantum balik
And totally move on penghujung tahun tu 
AlhamduLillah ala kullihal


Nway, tahniah kepada mereka yang hati tak pernah jatuh berderai
akibat kena reject or disqualified
Hahaha
Hati aku dah tak lawa
Sebab tak pandai jaga
Sobs..


Yeah yeah aku kena banyak baca Yasin
untuk aku move on dengan apa yg aku lalui
demi Msc

I hope that one day
I can write thing like this again
on what happened in my Msc journey

Writing dalam keadaan I'm totally move on
Aku nampak hikmah-hikmah pasaipa Allah takdirkan macamtu dulu
Aku berlapang dada & bersyukur
Aku survived dengan izin Allah


Tapi aku rasa atas sebab sulit & bakal mengutuk orang so
Aku maybe takkan tuleh jugak kot
post pasal what happened during my Msc journey

Ni beza dia bila hati kita jatuh berkecai disebabkan diri sendiri
dengan orang lain yang toreh-toreh dan baling ke lantai
Sakit dia pun at least, double effect


But anyway, that's another bittersweet of life aite?
Life is a test, indeed


Stay blessed, stay cool Mimie










No comments:

Post a Comment