Tuesday, December 13, 2016

..:: IL 8.0 ::..



The wind which swings your hair,
also the color of the moving clouds in the sky which I looked up
softly overflowed.

I’m gently holding the miracle that I could meet you,
Because I want to protect your tiny smile


In this world started to move with this wind,
You’re standing silently and brightly like an angel 


I’m gently holding the miracle that I could meet you,
and also the painful emotion which is beyond expression in words


I’m gently holding the miracle that I could meet you,
Because I want to protect your dream


I’m gently holding the miracle that I could meet you, 
But still I’ve remained unable to tell you this painful emotion 


I’m gently holding the miracle that I could meet you,
I never intend to let this certain warmth go.





Love of My Life kedengaran sayup-sayup dari hujung koridor. Afsheen menghentikan langkah kakinya. 

"Lagu tu again, Nuha?" 

Afsheen menggelengkan kepala. Budak Nuha ni memang begitu perangainya. Asal tinggal seorang diri dalam bilik asrama mulalah bermacam lagu dan irama berkumandang dari bilik mereka. Nasib dia buat perangai separa tak senonoh macam tu waktu jiran-jiran satu wing balik bercuti ja.


Afsheen membuka pintu seraya memberi salam. Nuha terus merendahkan volume speaker.

"Sorry Afsheen. Aku.. lepas gian dengaq lagu kuat-kuat."

Senyuman tersungging di bibir Nuha.

Afsheen meletakkan beg di meja dan menarik kerusinya ke sebelah kerusi Nuha. Dia memegang bahu Nuha perlahan-lahan dan berkata..

"I know this act is kinda creepy but if you want to spill something, I am here.. Tell me."

Nuha tersenyum nipis.

"Aku ok ja.. Just terkenang masa silam and rasa loser?"

"Why so sudden Nuha?"

"Today my ex crush kahwin. So officially both of my ex crushes got married. I already move on and have nothing left for them tapi.. duhhhhh.. Aku rasa aku loser. Haha."

"Loser sebab?"

"Yala.. It was a mistake kot."

"Are you sure?"

"Yala.. Buang masa, tenaga, perasaan bagai. Tak ka?"

"Well kalau hang kira macam tu maybe ya. Tapi tak ka bila once hang dah rasa benda macam tu buatkan you yourself grow up and learn from the experience?"

"Hmm.. Maybe.."

"Naa.. Orang yang pernah jatuh dan bangun balik takkan pernah sama dengan orang yang berjalan ja tak pernah-pernah jatuh."

"Tapi dah pernah jatuh kot. Calar balar habis lutut kena sagat bumi."

"Alaa.. Kira okay la tu. So that hang dah tak manja and jadi lagi kuat dari sebelumnya. Kental."

"Hahaha. Okay. Kentallah sangat."

"You are stronger than you know. Sebab tu Allah uji babe."

Nuha tersenyum.



No comments:

Post a Comment