Sunday, December 18, 2016

..:: Hakikatnya ::..






Assalamualaikum & hye

Minggu lepas-lepas FB friends aku up artikel ni
And rata-rata yang paham akan setuju bahawasanya
zaman postgrad ni memang zaman yang 'sunyi'
Kalau master (fully reasearch mode) pun dah sunyi membunuh
apatah lagi PhD kan

Kalau orang tanya sunyi tu sunyi yang macam mana bagi aku personally
Aku harap sangat nak buat research in group, secara berjemaah
Jenih cepat lonely memang lagutu haha
Memang kita ada kawan, labmates semua 
Tapi semua tengah strive and struggle in our own battles

Dan hakikatnya, macam tu lah hidup dekat dunia ni
Kita ada family, best buddies etc
Tapi end up masuk liang lahad dan jawab sendiri segala soalan malaikat
We strive for our own battle tapi tu pun selalu leka lagi

So bila aku lalui hari-hari yang susah
Aku akan ingat bahawasanya
Inilah hakikat hidup di dunia ni
Perlu susah supaya tak jadi tuhan
Supaya ingat Tuhan
Supaya ingat hidup ni tak lama dan akhirat yang kekal abadi


Himnaeseyo mimie
Tahniah after 20 years of studying, finally last week hidung berdarah
*sengih amazed hidung berdarah macam drama Korea




No comments:

Post a Comment