Friday, May 27, 2016

..:: Royan ::..

Hari ni Jumaat. Jumaat tapi Jumaat kali ni memang buatkan aku meroyan. Labwork molecular aku tak menjadi sejak 4 hari yang lalu. Aku keep on positivekan diri dan cuba lagi. Tapi tak still tak menjadi. Feeling dia sama dengan time buat water quality haritu. After lapan hari tak lalu makan digestive system aku down morning sickness cherry berry etc, alhamduLillah part tu dah settle. And yeah.. dalam range masa tu aku buat something yang aku tak pernah mimpi aku akan buat but I did it.

And setakat la ni sihat walafiat lagi alhamduLillah. Just pukul 4 pagi tadi aku demam. Tu demam sebab benda yang tak patut aku rasa rasanya. Cemburu buta tuli. Sebab sifat mazmumah macam tu memang memakan diri and aku pulak memang champion memendam rasa. No.. bukan sebab ego. Dulu ya la aku ego time gaduh besaq dengan Aishah sebab jealous Aishah rapat dengan Aidda tu. Kes la ni memang aku tak patut and tak boleh nak ekspresskan pun. Naik menyampah aku dengan diri sendiri. Well tu memang weakness aku yang paling mereng sekali.

Tadi Aishah call since tahap royanan mesej aku agak tinggi. Dia kata yang aku pi stalk orang sapa suruh. Ok. Aku yang salah. Well aku rasa ni la antara fasa baru dalam nak membesar ni. Aku expect lain, lain yang jadi. Aku ingat nak settlekan masalah. Tak sangka lagi menjadi-jadi. Allah sebaik-baik perancang, so aku kena positivekan diri no matter what.

Pelengkap kepada royanan aku is, tadi pi amik makanan delivery since kefe desa dah tutup. Yang mai bagi tu amer geng asap time aku jadi nydp dulu. Dia add aku dekat fb so Syaza kata most probably dia kenai aku. This is the second time aku amik makanan dekat dia. Dah tu kalau aku rant lagi bab ni sure ada suara kata pi oder kedai tu buat apa? KFC Domino's Pizza Hut mahai ok. So hopefully that is the wrap for today. Letih kot. Aku letih nak hadap diri sendiri yang lame. May Allah guide me to the right path..



"Faith tu apa?"

"Faith tu bila kita menapak dekat anak tangga yang pertama, kita tak nampak lagi apa yang ada di atas. Tapi kita terus menapak. Sebab kita ada faith."

"Anak tangga untuk capai impian?"

"Yup. Anak tangga untuk capai ultimate dreams, redha Allah & Jannah."



No comments:

Post a Comment