Wednesday, May 25, 2016

..:: IL 2.0 ::..



Nuha meletak mug berisi kopi di atas meja. Laptopnya yang dibiar terbuka sejak dua jam yang lalu ditatap. Nuha menaip web.whatsapp.com diruang tab yang baru. Nama Ikram Luqman terpacul dalam kalangan mesej-mesej yang belum dibaca.

Ikram Luqman : 

Salam. Maaf ganggu. Minta tolong createkan group conversation & add somebody yang awak percaya.

Nuha terlopong. Apahal pulak mamat iceberg ni. Dia berfikir sejenak dan tidak lama kemudian cursor kembali menari di ruang skrin.


Nadiah Jamaluddin was added
Ikram Luqman was added 

Mesej dari Ikram masuk tidak lama kemudian.


Ikram Luqman:

Assalamualaikum Kak Nadiah. Saya Ikram Luqman. 

Nuha membaca mesej tersebut sambil menghirup kopi panas. Senyuman sinis tersungging di bibir. Ayong takdanya nak tengok Whatsapp pagi-pagi buta nih. Dia sure tengah kelibut siapkan anak-anak.


Nadiah Jamaluddin:

Waalaikumussalam Ikram. Ya ada apa dik?


Air kopi yang dihirup oleh Nuha hampir tersembur. Whaaaaaaaaattt? Since when Ayong? Since when??


Ikram Luqman:

Macam ni kak. Saya pernah minta seorang kakak ni tanyakan pasal status Nuha. Kalau sudah berpunya, saya terima dengan redha. Kalau belum, saya nak bincang dengan family untuk masuk meminang. Feedback yang saya terima, dia belum berpunya. Dan pasal hal yang seterusnya tu dia cakap bagi dia masa. Hari ni dah hari ke 100. Saya rasa saya nak tau jawapan tu dari dia. Sebab kalau lagi tunggu saya takut dari niat nak jaga hati,jadi lagi teruk. Dari tak berharap jadi berharap. Kalau dia rasa nak reject, just bagitau ja. InsyaAllah saya boleh terima dengan redha.


Nadiah Jamaluddin:

Oh yaka dik.. Nuha tak da pulak cerita. Angah, dah ada jawapan belum? Jangan buat naya dekat anak teruna orang.


Alamakkkkkkk. Main seru nama aku pulak Ayong ni....



Nadiah Jamaluddin:


Angah..


Nak buat lagumana ni.... Why so sudden everyone? Why?


Nuha Jamaluddin left group


Nuha bangun dari kerusi dan menuju ke pintu bilik. Belum pun sampai, dia dah terjelopok di atas lantai. Pengsan.





Mimiesstar 
052016




IL 1.0
Inspired by one of Melly go-slow's song


No comments:

Post a Comment