Sunday, May 22, 2016

..:: Ending ::..





So tadi jumpa orang dekat tempat program dapat lagi soalan


"Bila nak habeh?"


Aku senyum and terkedu macam biasa. The thing is, semua tu dalam pengetahuan Allah. Memang aku tengah writing. But still ada remaining labwork. Like seriously aku kalau boleh nak canang ja dekat satu dunia. 

"InsyaAllah, saya bakal menghabiskan pengajian master saya hujung tahun ini. Saya tengah berusaha sebaik mungkin. Doakan lah naa."

Tapi you know.. Sometimes kita choose untuk diamkan dulu. Sebab benda tu memang uncertain. Yeahhh. This is research mode life~ Aku memang dah try the best untuk settlekan satu demi satu. Ok. Takdak la the best sangat tapi I tried. So.. haihhh. Dia punya feeling perit masam masin tu memang aku telan ja selama ni. So why can't people understand this matter?

"Haa.. dia tak habeh lagi study tu. Tengah struggle la tu. Takkan goyang kaki happy go lucky ja tak mau habeh cepat-cepatkan?"

Emo aku everytime orang tanya pasal benda ni. Aku pi program sebab nak escape dari pikiaq hal dunia yang tak berkesudahan. Tapi still... Hmmm.. 

Well actually aku tau ja. Ni resmi manusia. Jenih tanya tak berkesudahan. Bila nak habeh belajaq, bila nak kerja, bila nak kahwin, bila nak ada baby. Aku tak sure la depa terlupa or buat-buat lupa bahawasanya rezeki tu Allah yang nak bagi. Tanya hamba macam aku ni cena aku nak bagi jawapan? =_=

Benda-benda laguni memang nampak simple dekat certain orang. Tapi benda laguni la yang buatkan aku rasa nak hidup dalam kalangan orang yang tau pasal aku ja. Yang aku tak payah explain banyak. Yeahh kinda selfish. Tapi nak buat cena. Bukan aku tahan dengan segala perhatian dan pertanyaan. Ok bajet artis.


Yeah kadang-kadang orang tanya sebab concern. Tapi aku rasa, cara tanya pun haruslah kena dengan gayanya. Kalau nak tau pun saat ini progress study aku macam mana create la ayat 

"So macam mana study la ni? Ok?"

Mukaddimah pun ala2 cool macamtu aku pun bolehla terima sikit. Ya aku tau. Kita tak boleh control manusia lain. Tapi if depa tau apa yang aku hadap selama aku sambung study ni, memang depa akan lebih berhati-hati dalam bertutur kata.

Aku taktau orang lain fight macam mana. Tapi aku jenih senang meroyan dan down everytime orang luaq tanya battle yang aku tengah lalui. Bolehla kot anggap aku ni silent fighter ka apa. Tapi ya. Aku memang sensitif bab macam ni. And paling penting, aku memang jenih tak buka bab kesengsaraan aku dekat ramai orang. Only the selected persons ja yang tau. So, yeah. That's why benda ni jadi problem. But after all, yes. Salah aku sebab tak bear in mind yang people just being a normal creature. They make mistakes sometimes. And aku pun tak terkecuali.


I know I am stronger than I think with Allah by my side. 
But please, don't expect to high. 
Expectation kills me, really.













No comments:

Post a Comment