Wednesday, March 30, 2011

.::mesej dr enta::..

1 message receive.

from..a guy..
tazkirah..lovely~[supposed to be]


SAYA TAK PERLUKAN MESEJ DARI SEORANG LELAKI.

hehhe..bunyi macam lawak sarkas pulak..yala..hidup zaman sekarang..lelaki and perempuan can be found everywhere,anywhere..except; toilet..=p
kata-kata yang sebetulnya ialah : "saya tak perlukan mesej yang tak penting dari seorang lelaki."
haa..baru betul..

ada orang cakap kunola..konservatifla..whatever..know what? so what if i'm the conservative 1?so what if i'm the schematic 1? this is my skema..any objection??

Surah an Nur ayat 30: "Katakanlah kepada orang laki-laki yang beriman: Hendaklah mereka menahan pandanganya, dan memelihara kemaluannya; yang demikian itu adalah lebih suci bagi mereka, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yang mereka perbuat." 

Surat an Nur ayat 31: "Katakanlah kepada wanita yang beriman: Hendaklah mereka menahan pandangannya, dan kemaluannya, dan janganlah mereka menampakkan perhiasannya, kecuali yang (biasa) nampak dari padanya. Dan hendaklah mereka menutupkan kain kudung kedadanya, dan janganlah menampakkan perhiasannya kecuali kepada suami mereka, atau ayah mereka, atau ayah suami mereka, atau putera-putera mereka, atau putera-putera suami mereka, atau saudara-saudara laki-laki mereka, atau putera-putera saudara lelaki mereka, atau putera-putera saudara perempuan mereka, atau wanita-wanita islam, atau budak-budak yang mereka miliki, atau pelayan-pelayan laki-laki yang tidak mempunyai keinginan (terhadap wanita) atau anak-anak yang belum mengerti tentang aurat wanita. Dan janganlah mereka memukulkan kakinya agar diketahui perhiasan yang mereka sembunyikan. Dan bertaubatlah kamu sekalian kepada Allah, hai orang-orang yang beriman supaya kamu beruntung."

Menjaga kesucian diri itu wajib.Tapi orang just simply thinking bout this matter.Small the pieces eak? Berani betul.


Bila nak tegur tengok ada kopiah atas kepala gak kekadang.Means that orang macam tu ada ilmu ada agama.
Itu belum masuk kes orang yang tak selalu ada kopiah atas kepala.Yang suka bagi feedback standard : "kubur masing-masing.Kau jaga hal kau,aku jaga hal aku."


Habis tu cemmana?
kadang-kadang naik hairan jugak golongan pak ustaz to-be ni buat perangai macam tu.

I-K-H-T-I-L-A-T


Buat main-main ja kan?
Bila tanya cakap pulak.."ana bagi mesej tazkirah ja kat enti ngn shbat2 yg lain.sentap apanya?"
ni bukan isu sentap pak cik ustaz to-be oi..
meh sini cheq nak tanya..


1.Dah mati semua ka lelaki dalam dunia ni sampai kena jugak-jugak mesej kat perempuan yang boleh dikahwin?

2.Dah habis list dah semua saudara-saudara perempuan dalam henset tu sampai kena mesej perempuan yg jangan nak dikatakan bukan keluarga rapat,bau-bau belacan pun takda?

3.Dah hilang dah semua ustazah-ustazah sampai takda ilmuwan dari kalangan wanita untuk tarbiyah gadis-gadis? Apa ustazah-ustazah pindah g Pluto?

4.Pak cik tak malu ka mesej seorang perempuan yang jodoh dia tidak diketahui lagi?Tak malu dekat suami dia nanti,pernah kacau privasi dia?Kalau suami dia tu confem pak cik baguslah.Pak cik kahwinla dengan semua perempuan-perempuan yang pak cik simply mesej-mesej.Kan nak buat amalkan..?

5.Mana pak cik dapat lesen nak mesej anak dara orang ramai sesuka hati?Betul ka hati pak cik tak ada niat lain selain nak bagi mesej tazkirah ja? 

6.Pak cik..mesej pasal meeting gerak kerja Islam dengan tazkirah santai sama eak?Takda jalan lain dah nak berdakwah?Perlu sangat approach seorang gadis?

7.Pak cik tak ada kawan lelaki eak nak kongsi info n ilmu?Pak cik belajar kat sekolah semua perempuan?Pak cik sorang ja lelaki?


8.Pak cik,alergi eak mesej-mesej dengan lelaki?Takut orang cakap x cool eak xpernah mesej perempuan?


9.Bangga eak dapat mesej ramai-ramai perempuan?xkisah tudung labuh or tak asalkan perempuan,line clear..apa beza pak cik yang tau agama dengan orang yang tak tau agama?


10.Pak cik..pandaikan pak cik baca Al Quran..yala..tak cukup sekolah agama,kat pondok pon p mengaji.pak cik tak malu pun buat main-main apa yang Al Quran suruh.


11.Pak cik tau tak..adanya orang macam pak cik ni,memberi fitnah kepada pak cik ustaz to-be yang lain.kerana? kerana masyarakat di luar memandang golongan celik agama macam pak cik ni akan menjadi imam yang paling ideal..instead of orang-orang yang suka merempit,amik dadah and all those kind of things that will bring to the hell 2 la.so, cemana tu pak cik?never take easy on it okey..

12.Pak cik cakap hati pak cik kuat.Takkan kena penyakit hati.Sure ka? Pak cik sendiri yang buka lubang bagi syaitan masuk cucuk-cucuk.




dan jawapan eksklusif saya pabila bhadapan dgn isu sebegini..


1.Saya xperlu mesej yg syubhah coz lm henset saya ada almost 2000 msj yang best2 n tazkirah2 yang bmanfaat utk saya ulang baca.

2.Cukup bagi saya mesej nasihat&tazkirah drpd abah saya,abang2 saya,adik lelaki saya,pak cik2 saya utk saya merasai nikmat tarbiyah drpd seorang lelaki b4 saya ditarbiyahkan oleh yang paling layak,jika ALLAH izinkan.

3.Kalau dah terpaksa sangat nak mesej saya,amik 6ber abah saya.Kami memang tak da rahsia regarding orang luar..tambah-tambah insan macam pak cik ni..nanti abah saya sendiri akan tarbiyah saya balik dengan apa yang pak cik ustaz to-be cuba sampaikan.yala..abah sayakan bukan sekolah agama.x macam pak cik.

4.Pak cik ustaz to-be should know well.. if ada niat di hati nak selamatkan perempuan yang tidak halal bagi pak cik  dr api neraka atau kejahilan,hadiahkan dia seorang muslimah untuk membimbingnya.Pak cik xpayahla wat blagak terer coz orang dah tau dah pak cik ni terer.




so..to all mujahid-mujahid ISLAM.teguhkan ikatan ukhwah antara anda.jangan biarkan ikhtilat berleluasa.syaitan akan menang jika kita kalah pada nafsu.jangan biar shbt anda diselubungi penyakit hati dalam misi memperjuangkan Islam.dakwahkan diri b4 dakwahkan orang lain..
may our life be bless by ALLAH always~
perjalanan kita masih jauh.


6 comments:

  1. mimie..aku suke..suke gile..aku rse ni entri yg plg best!!..yelah,aku kn bru balik dr "jajahan pelik2" cmni..Alhamdulillah,insyaAllah,aku akn cbe try buang "jajahan pelik2" yg lain pulak..skit2..mgkin ptut mule dgn..komik..??hee..

    ReplyDelete
  2. salam..
    aishah..

    em..aku juz rewrite ilham kurniaan Yang Maha Esa ja..
    put the trust only 4 Him..
    do the best only 4 Him too..
    xslah berubah kpd yg lbih baik~
    sma-smala kita buang sgala bagai bnda2 yg halang kita dr menapak ke dlm syurga~
    insyaALLAH..
    may ALLAH bless~

    ReplyDelete
  3. toilet pun ade yg kongsi la che milovess oii..

    ReplyDelete
  4. mmg la kna kongsi..
    tp ada org laki n pompuan masuk toilet skali harung?
    mak ngn anak @ adik badek tu len cta la..
    2 pon if slh srg tu sure2 budak.
    xreti na gna toilet sniri ag..

    ReplyDelete
  5. moga kita istiqomah di jalanNya..
    mgkin itu tempat utk kita bersama..

    ReplyDelete
  6. de best one la k.mimie!!..perfect..:Pkeep it up..-adikmu

    ReplyDelete