Sunday, June 24, 2018

..::Being rejected::..



Assalamualaikum & hye

So tadi aku terbaca fb post ni
And aku suka komen ni




Untuk menjaga kesihatan mental, ok melampau
atas sebab nak release stress, 
aku tengok balik kdrama yang dah lama semalam

Aku tengah save data internet actually
Aku dah tak boleh spend data lavishly macam dulu
Stream lagu BTS INFINITE suka hati ja

So nak ceritanya, tipikal drama korea, akan ada 2nd male lead
yang bapak perfect tapi 1st female lead (heroin) 
tetap nampak hero jugak yang perfect
Haha

Tapi apa yang aku suka, 2nd male lead tu, walau hati terseksa
cool ja dia cakap dekat heroin
"the best choice is your choice"

Haihh 
Heroin tak confuse, aku yang confuse 
nak ship dia dengan hero mana satu
Anyway, sebab tula aku setuju ja dengan komen kat atas tu

Back to the post, so that girl choose to stan kpop group
sebab kena reject
Aku sebagai pendengaq kpop since 10 years ago nak habaq
Buleh la nak distract sat
Tapi kalau tak bagi peluang dekat hati untuk nak heal the pain
untuk nak move on,
tak guna jugak sis

Hang akan lagi psycho kalau hang dengaq lagu break up
or lagu one sided love
Hang dok merana sorang-sorang crush hang bahagia ja hidup
Baiklah bagi peluang dekat diri untuk move on 

Aku paham, ujian orang ni macam-macam
Ikut level masing-masing
Mungkin bagi certain orang dia dah hadap benda ni zaman sekolah
So dah tak layan la ujian macam ni
Tengah layan kencing berak anak yang dah nak masuk 3 orang
Tapi aku suka selami hidup orang-orang yang macam ni
Sebab depa dah matured in various part yang aku tak matured lagi

After all, life is a test
Being rejected is a test

Dah 6 bulan resume aku kena reject
Lebih dari 20 kali confirm

Tapi sebab aku pernah tunggu (sorang-sorang, syok sendiri) 
1st ex crush aku 4 tahun and 2nd ex crush aku 3 tahun,
setakat 6 bulan tu apalah sangat kan

Haha

Naa..

Aku bersyukur Allah bagi aku kekuatan dan kesedaran untuk still
bersyukur and keep on moving forward
Walau aku ni jenih senang patah semangat
Aku pernah tulis kan aku stan JM sebab dia jenih cepat down
tapi cepat heal balik and continue the battle?
Haha
Kpop tetiba

To every single living soul (muslimin and muslimat) who was being rejected,
may Allah heal the pain away and grant you a better destiny
Ameen















No comments:

Post a Comment