Monday, January 29, 2018

..::RM29,462.50::..


Assalamualaikum & annyeonghaseyo


RM29,462.50
Ni jumlah hutang aku setakat bulan Januari 2018
Antara the big reason why aku tak sambung study lagi
Aku tak boleh tambah hutang lagi buat masa la ni
Umoq pun dah 27 tak kan tak reti nak bantu diri sendiri kan

Tapi..

Deep down inside my heart
Silly Mimie always be silly Mimie

Ahh jealousnya tengok budak-budak kpop yang aku stan
Muda-muda dari aku dah berjaya capai impian masing-masing
Dah kaya-raya then berbakti kepada keluarga & masyarakat
Takdaknya nak hutang-hutang bagai sobs

Study?
Ok, kita fokus dekat group yang paling berjaya setakat ni
6 of them tengah sambung degree
Sorang lagi buat master
It's like.. Depa hidup dalam mimpi yang jadi kenyataan


I knew that the path is different so the struggle must be different too
But being silly Mimie
Suka hati la aku nak jealous haha

Yes I know, as a muslim our definition of success is distinctly different from others

"Allah pandang perkara yang menguntungkan di dunia & akhirat."
"Allah pandang usaha dan sumbangan kita kepada agama, bangsa dan negara."


Dengaq balik lagu Satu Perjuangan by Brothers Mimie
Baru sedaq diri tu selalu

Hmm
Hmm
Hmm

InsyaAllah I will keep on fighting to be a better Mimie

Let's grow older gracefully together bae!!

May Allah bless




Disclaimer: Dodua budak ni aku. Bcs aku suka colour hitam, pink & purple (after grey and white). It just depict the time when there are so many black balloons and other part of me gives some colour to my other side. Nak belon? Kalau nak nanti aku bagi insyaAllah.



Nah lagu untuk diri sendiri

Syukur pada Yang Esa
Rahmat pemberianNya
Persaudaraan keharmonian

Jalinkan kasih sayang
Hulurkan lah bantuan
Kepada yang memerlukannya


Mari kita bina
Satu ummah maju jaya
Mula diri, keluarga, sahabat, masyarakat
dan negara


Dengan satu perjuangan satu arah tujuan
Di bawah rahmat Yang Esa
Kita melangkah seiringan
Satu perjuangan


Rintangan pasti melanda
Jangan gugur walau selangkah
Teruskan perjuangan
Hingga ke akhirnya

Andai kau gugur
Andai kau syahid
Kau di redhai NYA



No comments:

Post a Comment