Tuesday, December 26, 2017

..::The perks of being a kpoper::..



Assalamualaikum & hye

Ni post emo
Aku nak melampiaskan emo aku dekat sini
Aku pun tak sangka aku akan post entry emo
di penghujung tahun ni
Well main dengan bab emosi ni memang
most of the time unpredictable 




Aku setuju dengan post tu
Bahkan aku pun tau ceremony yang depa 
organize tu melampaui batasan
Masa memula aku tengok video Caprice pasal benda ni
aku agak bersetuju dengan kata-kata dia
Tapi bila aku tau details then aku dah tak bersetuju
Aku tak tau pun sebelum tu pasal nyalakan lilin, bagi speech sambil meratap

Then aku bercuti dengan bahagianya tak tengok social media
Sampaila aku jumpa balik post-post yang mengeji caci maki
mengutuk kpopers yang taksub sangat ni
Contohnya 1st komen dekat post atas tu
Pergh statement ni confirm tak lulus masa viva
Masa proposal defense pun tak lepas rasanya
Sebab? Sebab takdak scientific approves
No statistical data to support the claim

Kalau dia kata dia dah carry out study well
maybe dia terlepas orang macam aku jadi responden
Aku stop admire orang based on the looks since years ago
That's why aku tak fancy fattahamin yang bagi aku biasa ja talent dia
Well he got a good looks but
Ramai lagi ciptaan Allah yang lagi handsome dari dia
So since talent biasa-biasa then bagi aku dia pun biasa-biasa jala
Plus to support my point, ex crush aku lagi pendek dari aku,
muka pun biasa-biasa ja, kulit sawo matang, kecik orangnya
Puas hati?

Emo kan? Haha
Masa aku baca ja those comments bashing muslim kpop fans,
I was like
"Whoaa this situation brings back those memories"
Dulu masa tahun Januari 2015, isu B1A4 peluk gadis melayu
Aku pun kecam perbuatan yang melampaui batasan tu
But then those over-generalized statement memang
menjadikan aku emo
Aku memang dengaq lagu kpop since aku sekolah lagi
Cuma this 2 years ja aku stan on specific groups

Antara FB post figures yang aku follow time tu 



Point no 2
Point tu bagi aku lebih kurang la dengan statement;
"Jika kamu kenal lelaki yang tidak menggemari bola sepak, kahwinilah dia."





Yang ni pun sama
Gantikan word isteri tu dengan suami
Kpop tu dengan bola sepak

Over kan?
Even maybe IQ aku tak tinggi mana, tapi aku reti la nak bezakan
Tak semua orang yang minat sesuatu benda tu dengan 
cara yang sama
Aku pun tak membenci para lelaki yang lepak mamak sampai habis
orang sepak menyepak bola
Pakai baju sama
Riuh bergegaq dunia time bola masuk @ tak masuk gol

"Freedom of speech doesn't justify freedom to insult"

"Manners maketh man"

Aku memang tak menghalalkan lagha dan perbuatan-perbuatan
yang melampaui batasan agama
Tapi seriously people, change your vision please
I'm sick of this kind of 'school of thought'

I'm literally screaming inside
And seriously rasa macam nak maki balik ja
Tapi aku pikiaq, aku tak mau jadi macam those people
I'm different
Not typical
Rare species

Banyak benda yang kpop ajaq
Ada baik ada yang tak baik
And I choose to embrace those positive vibes
Yang boleh tolong aku grow up and grow older gracefully
Untuk aku berjaya capai cita-cita aku
Jadi berguna untuk diri sendiri dan orang lain

"Erti hidup pada memberi"


#Lovemyself
#Loveyourself


May Allah bless



Regards,

Almost ELF, V.I.P, SONE
An Inspirit and An ARMY








No comments:

Post a Comment