Saturday, May 13, 2017

..:: Rom-com vs melodrama ::..



Assalamualaikum & hye

Tadi lepaih subuh aku tengok movie
Syurga yang tak dirindukan 2
Tak HD tapi bolehla nak dapat feel tu
And I think aku perlu tengok or baca cerita-cerita
macam ni untuk remind aku few things

Since this is my first time ever kerja malam
gaya Dr oncall dekat hospital
so kami selalu fill our critical time tengah-tengah malam
tu dengan cerita benda-benda yang menghiburkan

Dari cerita artis kpop, drama korea jepun thailand
sampaila manga & manhwa
Nak dijadikan cerita, thailand baru remake a kdrama
yang aku suka sejak 10 tahun yang lalu
And drama tu diadaptasi dari manhwa

Aku pun excited la recall balik storyline manhwa & drama
Yeah bukan takdak part syahdu dalam plot drama bergenre
romantic comedy tapi apalah sangat nak dibandingkan 
dengan drama/movie bergenre melodrama
That's why boleh angau time baca manhwa or tengok drama
dia yang confirm part lawak-sweet tu yang banyak


But luckily, aku terjumpa movie SYTD2 ni dekat FB
20 min pertama aku dah burst, meleleh ayaq mata
Sebab cinta?
No. 
Watak picisan dalam tu meninggal dunia

Even aku dah tau the whole storyline tapi tetap buatkan
mesej tu sampai ke lubuk hati
kudos to nyonya Asma Nadia
Sebab tulis masterpiece yang sangat memberi tazkirah bagi aku

Actually last two weeks aku tengok Bajirao Mastani
Kisah cinta epik yang tak kesampaian
Cinta depa dah epik, movie tu pun epik
Kisah cinta yang berlaku tengah-tengah perang
Well aku tak impress pun kisah depa
Aku just impress dengan kisah Kashi
Kashibai, watak picisan, si bini Bajirao

Aku bukan penyokong tegar movie or drama bergenre melodrama
Sebab sometimes aku rasa hidup aku pun dah penuh drama
ehekk

But somehow kisah-kisah sebegini lah yang menyedarkan aku
'Happily ever after' tu perkara yang tak pasti di dunia
Tak semua orang dapat
Tapi insyaAllah, dengan rahmat Allah,
boleh dapat dekat syurga sana








No comments:

Post a Comment