Monday, May 22, 2017

..:: Mars & Venus ::..


Assalamualaikum & hye

Haritu aku baca buku karangan Ust Hasrizal
Beliau ada suggest dalam buku tu suruh baca buku
Men are from Mars, women are from Venus
So aku pun baca la slow-slow
*TAK PULUN STUDY UTK VIVA LAGI NIHHH*

Setakat la ni
Aku rasa
Aku mai dari Pluto
Tak pun from another star
Aku la orang sekampung Do Min Joon si alien tu
Ok lame joke

The reason why aku cakap aku mai dari other planet is
ada part aku macam orang Marikh
ada part aku macam orang Venus
tapi banyak part entah aku macam orang mana

Life as orang yang join usrah and koreanized people at the same time 
kinda hard right?
Yeah..

Orang yang jauh dengan usrah tengok aku and selalunya berpendapat bahawa
"Wahh stok tudung labuh. Ilmu & amal setinggi gunung."

That's an exaggerated expectation for me

Orang usrah tengok aku pulak ada jugak yang berpendapat
"Oh dah masuk usrah ingatkan tinggalkan teruih segala lagha"

That's true
Yang tu yang paling baik
Tapi malangnya aku tak macam yang depa nak tu lagi


Well this is one of my struggle since forever
So sebab tu kot aku tak macam tipikal perempuan
And aku pun bukanla manly pun

Just that, most of the times I will do thing that I really want
Things that I sincerely want
And once I decide, I will treasure it till the end

Well the thing can be as simple as choosing Psychology as minor for undergrad
*budak usrah & PMI selalunya ambik Pengajian Islam*
since I love to learn things regarding human psychologically
*I'm from another star, remember?*

The average thing for example being ambitious despite of I am an average student, come from average family 

And same goes to the big and huge thing as
mitsaqon gholizho




May Allah bless




No comments:

Post a Comment