Tuesday, September 27, 2016

..:: Feeling down ::..



Salam.

Aku tak sihat. Food poisoning. Hari ke 2 off. Tapi harini la ni okay sikit alhamduLillah. On lappy ingat nak buat kerja. Tapi still pening lalat and loya. Maybe sebab tu aku emo kot.

Tengok Whatsapp, tengok FB, tengok Twitter. Aku rasa lagi down.

Sejujurnya aku tak pernah sayang uni aku melainkan kerana persatuan-persatuan yang aku join. Aku rasa aku 'hidup' bila aku bersama rakan-rakan yang sama-sama nak raih redha Allah. Tak kisahla dia join usrah yang aku join ka dak.

Tapi since minggu lepas.. Things happened. And its getting worse.. And the worst thing is.. aku rasa aku tak mampu nak bantu.. Cena kita nak bantu 'orang' yang tak mau bantu diri sendiri dari mula? And ada pulak yang cakap jangan dengaq kata mereka-mereka yang dah 'tua'.

Aku perempuan. Aku makhluk emosi. Ya aku marah. Ada ramai lagi orang macam aku. Kami marah bukan sebab saja-saja nak melayan emosi. Kami marah sebab kami sayang. Kami marah sebab adik-adik kami buat salah dari permulaan yang lead kepada permasalahan yang lagi besar. Ya, kesalahan itu kesalahan tradisi. Kami pun buat salah yang sama di zaman kami. Tapi kami cuba perbaiki kesalahan itu dan keadaan masih lagi terkawal. 

The thing is, kita ni bila buat salah, tolong fikir 44 kali untuk ego. Ego will bring us nowhere most of the time. 

Sorry sebab rasa marah. Maybe aku takdak hak nak rasa marah pun. Aku pun insan berdosa yang Allah tengah uji dengan sakit untuk hapuskan dosa-dosa. Dosa terlampau marah mungkin.




No comments:

Post a Comment