Thursday, December 22, 2011

Amni [Prolog i. ]

Nota Biologi terbuka di atas meja.Hujan rintik-rintik di luar jendela. Kalendar di soft board melambai-lambai ditiup angin. Ada contengan pen highlighter pada beberapa tarikh.

 Final Exam for this semester is coming..

Ya Allah, dugaan betul !!
Waktu ni jugaklah aku nak berperang saraf dengan dia..
Hmm..

Amni memeluk lutut.Duduknya statik di atas kerusi.

Porifera..Porifera..Sponge..Coral..

"Aku suka tengok Spongebob! Lawak. Walau Patrick tu bodoh,tapi Spongebob tetap setia berkawan dengan Patrick. "


"Sebab rumah depa sebelah menyebelah kot."


"Hmm..Agaknya la.."


"Aku suka coral.Cantik."


"Ok."


"Tunggu lagi..Pi la terjun laut ambikkan aku coral.."


"Wei..agak-agakla nak dera aku pun.Aku tak reti berenang."


"Sem depan hang ambik Ko-K renang.Even aku tau berenang pun tengok dulu la aku teringin nak selamatkan hang dak.."


"Elehhh.."


Amni mengetap bibir. Asyik teringat,teringat dan terus teringat.Kenapalah jiwa aku sangat terseksa ni??
Dahla nak exam.Ya Allah..kuatkanlah..

Handphonenya dicapai. Telinga disumbat dengan earphone. Lagu dimainkan.


Without a word You let me know love
Without a word You gave me love
You made me even hold of your breath but you ran away like this
Without a word love leaves me
Without a word love tosses me away
What should I say next?
My closed lips were surprised  on their own
Coming without any word
Why does it hurt so much?
Why does it hurt continuously?
Except  for the fact that I can’t see you anymore
And that you’re not here anymore
Otherwise it is same as before

Sekeping poskad dikeluarkan dari laci meja studi.Poskad bermotifkan coral reef.Belum tiba masanya untuk diberikan,bilamana tuan empunya diri tengah memendam perasaan.







Sungguhlah menjaga ukhwah itu payah.Bilamana serendah-rendah ukhwah itu ialah husnuzhon dan setinggi-tinggi ukhwah itu ialah ithar. Husnuzhon mengelak dari bermasam muka dan renggangnya silaturrahim. Ithar pula sebagai bonus untuk sebuah ikatan,pemanis dalam kehidupan dalam mengejar rahmat dan naungan Allah swt. 

2 comments:

  1. btw, tak silap aku, umah patrick n sepan bkn sebelah mnyebelah..umah sepan sblh umah sotong. umah sotong tu sblh umah patrick..kn?

    ReplyDelete
  2. a'aahh..
    but still dekat..
    sblah2 gk latu..
    umah sponge,sblah umah squid,sblah umah patrick

    ReplyDelete