Tuesday, March 21, 2017

..:: Born to be love by Allah ::..



Malam ni aku terbaca post sorang hamba Allah
Lelaki
Dia emo pasal ketidak adilan yang berlaku dalam politik kampus
well dia depressed telan perasaan tu sorang-sorang
So dia luahkan dekat FB
Since aku baca tulisan-tulisan dia sebelum ni,
aku pikiaq maybe dia jadi lagutu sebab rasa tersisih
Tak dak so called sahabat dunia akhirat yang enlighten dia
Tapi wallahualam la kut ada dah yang try tapi tak menjadi
Wallahualam

Then aku terdetik dekat hati
jarang jumpa post perempuan yang emo over this thing

Pastu aku online insta
Aku jumpa post2 ni













yeah perempuan selalunya akan emo over this thing

Satu ja nak peringat, cinta antara manusia ni alat ja
bukan matlamat
kalau salah jumpa, takdak jodoh ka cena, usaha lagi
niat kerana Allah,
insyaAllah Allah lapangkan hati
jangan berputus asa tuleh ayat pasrah sampai
boleh buat buku segala

okay tu buku omputih yang takdak faith
kita yang ada faith ni buatla cara ada faith


Hang pun sama pakcik, sudah-sudahla meroyan
anggapla tu mungkin cinta pertama hang yang tak kesampaian
cari cinta baru yang mendekatkan diri hang dengan Tuhan

cinta pertama yang tak menjadi memang menyakitkan
tapi chill la
hidup memang macam ni

Allah takkan jadikan sesuatu tu sia-sia
Kalau betoi hang niat nak beramal kerana Allah,
hang akan let go benda-benda yang lepaih
no matter hang rasa kami ni penunggang agama ka apa

yeah maybe aku merapu nak samakan politik dengan cinta antara ajnabi
tapi pakcik, kalau hang perasan
dua-dua tu pun alat

we are born to be love by Allah
hang duk buka cerita orang sana sini
maki sana sini
apa niat hang?
hang rasa Allah redha ka?

hmm


semoga Allah bagi petunjuk dekat kita wahai pakcik



No comments:

Post a Comment