Tuesday, November 15, 2016

..:: She ::..



Assalamualaikum & hye



Haritu aku pm dia lirik lagu Teman Sejati by Brothers. Aku dengaq time beli lunch dekat kefe so tetiba tersyahdu sorang-sorang Google lirik, copy and hantaq kat dia. Dia seen ja kot. Bluetick ja. Then petang tu aku mesej benda lain kat dia. Still bluetick tho~ Malam tu aku mesej benda apa ntah baru dia reply.. Tu la nasib aku yang mengemis kasih sayang seorang sahabat. Macam jahat nau ja kan dia tu? Haha. No, she's not.

Hakikatnya, at least sebulan sekali dia akan call aku and sembang panjang pasal hidup dia. Aku pun cerita pasal hidup aku. We might be far apart but we are together by our heart. *Angkat kening*

Dia cakap dia rasa lonely as in rasa berjuang sorang-sorang. Aku cakap aku pun sama. Even ada ramai kawan-kawan sekeliling tapi hakikatnya perjuangan ni perjuangan persendirian. Sebab tu la aku kinda jealous sikit dekat few of them. Cemuih and meluat kadang-kadang tengok gaya depa-depa yang ada best friend depan mata tapi alahai.. Kome esok-esok dah berpisah jarak dan waktu baru tau kot apa yang aku rasa after all these years.

At least ada 3 couples yang sambung master sekali dalam 'clan' aku. Fiqa and Diyanah, Ayu and Aimie, Ran and Rom. They were together since zaman undergrad kot. Untunglaa..

Aku kan layan kpop time lemah iman, adalah 2 orang ni depa dalam 1 band, best friend forever and memang together since 7 years ago lebih kurang. Redah zaman kena torture, zaman bersusah payah, zaman jatuh terjelopok macam mana pun kena bangun jugak, zaman hingusan, zaman noob, zaman tak matured etc. And they are still together till now. Serumah sebilik pulak tu. Aku rasa aku boleh paham pasaipa depa are still together by now.

I was asked by someone 'tak boring ka kawan dengan dia tu ja?'. Dengaq ja soalan tu teruih aku rasa childish gila aku ni di mata orang maybe? Haha. Tak pun, err aku ni kurang normal ka cena? Pfft.. Tapi hakikatnya, no. I'm never get boring with her and I will treasure my life with her forever insyaAllah.

Aku doakan yang baik-baik untuk dia. To those who ever read this, please pray the best for her too, thank you.


hashtagbfftillJannah





No comments:

Post a Comment