Friday, August 26, 2016

..:: Admire ::..



Assalamualaikum and hi sisters
Tetiba dapat hidayah nak bagi salam




Few days ni viral dekat Whatsapp, FB, Insta post yang bertajuk "Kalau melamar serikandi dakwah.." Bila aku baca ja post tu. Memang aku menghela nafas dengan sangat berat. The struggle is seriously real. People out there boleh judge aku sesuka hati depa dengan melihat kepada gaya aku berpakaian, jalan yang aku pilih and everything. Tapi sebenaqnya depa tak tau what is exactly going on inside. One of the battle yang aku tengah hadapi is.. to cut off my over admiration to a creature. Aku adalah hamba Allah yang once aku jumpa creature yang aku rasa..

"Eh.. kita banyak persamaanlah.."


Habehla. That creature will be my obsession. Gila psiko. Haihh. Pasaipa tajuk dia 'Admire'? Ok ceni cerita dia. Aku start of admire dia dalam setahun yang lalu? Yes time tengah rancak nak adapt hidup sebagai student postgrad. Sapa yang jadi pembaca setia blog aku akan perasan cara penulisan aku pun agak bajet artis sikit since then. Pfft. Aku admire that creature sebab bagi aku dia adalah a living proof yang dah berjaya mencapai cita-cita dalam hidup. Yes it's LAME. Berjuta lagi orang yang berjaya atas muka bumi Allah ni, I know. Tapi tu lah realitinya. Aku admire sebab aku nampak banyaknya persamaan antara kami even tak dakla sampai 99.9% similarities tu.

Aku admire the way that creature tu tetap istiqomah bersemangat untuk give the best dalam hidup no matter what happen. I know nothing is wrong bila kita nak ambik benda positive dari kehidupan orang lain. Tapi things go wrong once kita letak that creature as a centre of everything. Contohnya:


"Ok I want it to be black in colour. It looks cool like that creature."

"Hmm I think this thing should be done like this. Kinda awesome to handle this thing like that creature."

"Just push yourself to the max Mimie. Give your very best. Like that creature."


Seriously feels like the real loser.. So aku dalam fasa to break the habit in 44 days. Even dah pernah try before this tapi tak berjaya, tapi I have to give a try sampai berjaya no matter what. I don't want to have identity crisis and such thing hahaha psiko gila. Well tell me sapa nak segala usaha yang baik dalam hidup dicemari dengan niat yang bersimpang siur? Tambahla di jalan nak capai cita-cita, dalam study. Sepatutnya aku kena jaga niat selalu so that setiap detik dan minit yang aku lalui ni dikira sebagai ibadah. Kalau meninggal pun insyaAllah syahid.

So berbalik kepada 'Serikandi dakwah' tadi. Yeah.. yeah.. Kalau terus dilayankan perasaan lame and loser yang tak berbelah bagi ni, memang aku dah beruzlah dari segala sesuatu yang berkaitan dengan dakwah dan gerakannya lama dah. Cena nak lawan musuh agama bila musuh diri sendiri pun tak settle? But still the truth is, I'm the real muggle who are still fighting to be among the pure blood. I may never be like them 100%. But I will strive my best and keep on trying insyaAllah.








No comments:

Post a Comment